Společnost


Dopravní podnik města Brna, a.s.

Počet nahlášených stížností:70
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68560Záměrné ohrožení cyklisty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2023, před rokem

zdenek hanak

Znění stížnosti

12.7.2023 v 17:33 minut na ulici Hudcova směr Medlánky jsem byl jako osoba jedoucí na kole ohrožen řidičem autobusu č.41. Při vyjíždění ze zastávky začal řidič dávat směrové znamení až v momentě, když už se rozjížděl, ale v to už jsem byl v polovině autobusu. Protože jsem jel rychlostí 30km/h, tak jsem i tak autobus předjel. Druhý incident následoval vzápětí, když mě řidič na silnici předjížděl a zcela záměrně jel kolem mě co nejblíže (mezi autobusem a obrubou bylo asi 60cm.) a to vše při rychlosti přes 30km/h, což už je dost nebezpečná situace. V prvním případě bych uznal, že mě řidič mohl přehlédnout a ohrozil mě tak neúmyslně, ale v druhém případě mě ohrozil na životě zcela záměrně, což už není přestupek v dopravě, ale trestný čin. Na celý sled událostí mám svědka - dalšího cyklistu, který jel za námi a viděl celou situaci z bezprostřední blízkosti.


Požadované řešení

V první řadě počkám na vyjádření DPMB, sám pak zvažuji podání trestního oznámení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2023 10:17, před rokem

Stěžovatel by měla společnost informovat o porušování dopravních předpisů ze strany řidičů (místo, datum a čas, popř. SPZ), neboť obzvláště řidič z povolání je povinen důsledně dodržovat pravidla silničního provozu a pokud k pochybení dojde, měl by se zaměstnavatel každou takovou stížností zabývat a jestliže se prokáže, že řidič skutečně nedodržel dopravní předpisy, vyvodit z toho případné důsledky v rámci pracovněprávních předpisů. Pokud by nedošlo k nápravě, lze učinit oznámení Policii ČR ohledně porušování dopravních předpisů.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Společnost je možné kontaktovat mimo jiné e-mailem na dpmb@dpmb.cz.

Připomínku ohledně provozování dopravy je možné podat také skrze formulář (zde: https://www.dpmb.cz/kontakty).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2023 15:33, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.