Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
loni na podzim jsem si při domovní prodejní akci koupila od firmy Vorwerk čistič oken KOBOLD VG100, za který jsem zaplatila 6 995,-- Údajně má tento přístroj vyčistit okna bez namáhavého leštění, pouze s použitím speciálního přípravku a čisté vody. Několikrát jsem zkoušela přístroj užívat dle návodu, nicméně bezúspěšně. Kontaktovala jsem tedy prodejkyni, která mi poradila, abych si koupila čistou vodu v obchodě, jelikož naše voda může být vápenitá a tvrdá a proto okna nejdou doleštit. Takto jsem učinila, nicméně ani s balenou vodou ani s destilovanou vodou okna vyleštit nejdou. Prodejkyně mi ale řekla, že mám asi okna poškozená vápenitou vodou a že na to se záruka ani odstoupení od kupní smlouvy nevztahuje, pouze na funkčnost výrobku. Ten ale očividně prostě nefunguje jak má a jak mi bylo slibováno. Pokud by má okna byla poškozená, nebyla bych schopna je vyleštit obyčejnou švédskou utěrkou a nejlevnější okenou.
Žádám Vás o radu, jak postupovat, neboť s paní Z., která mi tento produkt prodala a doporučila se nejde domluvit.
Děkuji.
Vorwerk čistič oken KOBOLD VG100
Vrácení peněz za čistič oken
|
Tweet |
Práva spotřebitele se liší podle toho, zda vada představuje porušení smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy prodávající věděl nebo musel vědět, že by kupující smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Při podstatném porušení má spotřebitel právo na odstranění vady dodáním nové bezvadné věci, dodáním chybějící věci nebo opravou věci. Stejně tak má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit. Spotřebitel musí zvolené právo sdělit prodávajícímu při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě s prodávajícím. Jestliže spotřebitel nezvolil právo včas, má stejná práva, jako by šlo o nepodstatné porušení smlouvy, a to právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu. Do uplatnění slevy může prodávající vadu odstranit podle své volby, která však nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Jak pro podstatné, tak i nepodstatné porušení platí, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy nebo se dožadovat slevy, pokud prodávající neodstraní vadu v přiměřené lhůtě nebo to odmítne.
Pokud tedy věc trpí neodstranitelnými vadami, které brání jejímu řádnému užívání, nebo nemá vlastnosti stanovené ve smlouvě, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo v takovém případě od smlouvy odstoupit.
O tom kam a vůči komu odstupovat musí prodejce spotřebitele informovat nejpozději při uzavírání smlouvy (např. přímo ve smlouvě nebo v podmínkách připojených ke smlouvě). Jinak platí, že se odstoupení zasílá prodejci na adresu sídla nebo jiného místa podnikání či na jeho e-mailovou adresu. Není-li spotřebitel informován, lhůta pro odstoupení se prodlužuje, tj. i u smlouvy uzavřené mimo obvyklé obchodní prostory a u smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, a to o 1 rok. Lhůta pak činí 1 rok a 14 dnů. V případě dodatečného splnění informační povinnosti začne běžet základní 14denní lhůta od tohoto okamžiku.V tomto případě pak doporučujeme odeslat odstoupení od smlouvy doporučeně a s dodejkou na adresu sídla podnikatele, nebo na adresu místa podnikání.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.
Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce a nelze to zaměňovat s možností osobního odběru, která není dodáním v pravém slova smyslu. Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení nese vždy spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.
Prodejce může pozdržet vrácení peněz do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že jej prodejci odeslal. Pokud se tak však stalo, pak nedodržením lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.