Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,12.6. jsme si na internetu v Baumaxu objednali 2 přístřešky na auto s dopravou na adresu. Zboží bylo skladem, zaplatili jsme ihned.Doručení bylo 2-5 dnů. Dnes je to více jak měsíc a zboží stále neposlali. Manžel několikrát volal na uvedené telefonní číslo, tam mu paní řekla, že neví nic bližšího,jen že zboží čeká na převzetí dopravcem. Posílal e-mail a na ten nereagují.Od smlouvy odstoupit nechceme. Co tedy máme dělat aby nám konečně zboží laskavě doručili. Naivně jsme si mysleli, že jim na zákaznících záleží, ale opak je pravdou. Děkuji. S pozdravem Ivana Mrázková
Přístřešek na auto 2ks
Doručit naše objednané a zaplacené zboží.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).
V tomto případě však spotřebitel od smlouvy odstoupit nechce.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnění závazku bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Tak zřejmě díky vaší zásluze nám byly přístřešky konečně dodány - za což
vám moc děkuji.
To,v jakém stavu nám byly dodány je neuvěřitelné!
Díly jednoho a půl přístřešku byly volně poházené po autě dopravce a zbytek ledabyle naházen v paletě postavené na bok.(Mohu doložit foto)
Po dotazu co to je?!...řidič odpověděl : "Takhle mi to naložili v Baumaxu".
Jelikož jsme byli rádi,že více jak po měsíci zboží konečně dorazilo,rozhodli jsme se jej převzít i neopatřené obalem.( na paletě - přepásané )
Při vykládce jsme jen zírali - trámky popraskané,prkna křivá - kvalita
ani ne 2.třídy
Zde je názorný příklad toho jak si Baumax váží zákazníků.
Požadované řešení: 15% z ceny nebo vyměnit zboží
Baumax je obchodník,který se nemá zájem s kýmkoliv na čemkoliv domluvit
a prostor pro vyjádření ke stížnostem nevyužije.
Je tedy marné něco požadovat. Bohužel jsem prošvihla lhůtu 14 dní od převzetí."
Vyjádření dTestu:
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Není-li dopravcem stanoveno jinak, má prodávající povinnost zboží zabalit podle zvyklostí s ohledem na jeho povahu. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.
O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.
Jestliže spotřebiteli bylo dodáno zboží vadné, může uplatnit dle § 2169 občanského zákoníku práva z vadného plnění. Podle své volby může spotřebitel požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Dle § 2170 občanského zákoníku prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. Pokud prodávající mimo jiné vadu odmítne odstranit nebo ji neodstraní v souladu s § 2170 občanského zákoníku, nebo je z jeho prohlášení nebo okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (viz naše původní vyjádření).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.