Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Na stránkách společnosti Auto Esa jsem našla vůz za 2.000 kč, byla jem odhodlaná jej koupit. Z jejich strany žádná omluva, jen sděleno, že je to chyba a následoval smích. Natož jsem odvětila, že to mne nezajímá, že ten vůz za udanou cenu prostě chci - co je psáno, to je dáno. Nám "obyčejným lidem" se chyby nepromíjejí, tak proč u nich by to mělo být jinak? Od rána do teď nebyli schopni cenu za vůz upravit, takže je neustále k mání za 2.000 Kč.
Škoda Fabia I, 1,2 , r.v. 2007, 44 kW, benzín, najeto 114081 km, cena na úvěr 2.000 Kč
I přes mé upozornění nebyli doposud schopni změnit cenu,tak ať mi ho tedy za tu cenu prodají. Umí se člověku akorát vysmát, je mi z nich zle.
|
Tweet |
Podle § 1731 občanského zákoníku platí, že z nabídka musí být zřejmé, že ten, kdo jej činí, má úmysl uzavřít určitou smlouvu s osobou, vůči níž nabídku činí.
V § 1732 odst. 1 je uvedeno následující: "Právní jednání směřující k uzavření smlouvy je nabídkou, pokud obsahuje podstatné náležitosti smlouvy tak, aby smlouva mohla být uzavřena jeho jednoduchým a nepodmíněným přijetím, a pokud z něho plyne vůle navrhovatele být smlouvou vázán, bude-li nabídka přijata."
Podle § 1740 OZ platí, že osoba, které je nabídka určena, nabídku přijme, pokud s ní projeví včas vůči navrhovateli souhlas.
Ke vzniku smlouvy je třeba konsensus (tedy shoda vůle stran). V tomto případě byl mezi stranami konsensus normativní, který je dostatečný pro vznik smlouvy, pokud nebyl znám skutečný konsensus. Znamená to, že druhá strana neměla důvod myslet si, že je nabídka chybná.
Spotřebitel obecně může na dodání zboží za smluvených podmínek trvat, výjimku však tvoří případy, kdy je zjevné, že cena zboží je podezřele nízká v důsledku chyby. Podnikatel však takovou situaci musí mít vyhrazenou v obchodních podmínkách. Pokud by v obchodních podmínkách nebyla, posuzovalo by se, zda je cena objektivně a zjevně nepřiměřená hodnotě zboží. V tomto případě se domníváme, že by cena nepřiměřená byla.
Spotřebitelem popsaný případ naplňuje výjimku, kdy průměrnému spotřebiteli muselo být jasné, že s vysokou pravděpodobností se jedná o technický problém či omyl.
Domníváme se tedy, že spotřebitel v tomto případě nemůže trvat na dodání zboží za zjevně chybně uvedenou cenu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.