Společnost


GARTEKO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6860Reklamace opravy sekačky trávy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2015, před 10 lety

Miroslav Sotona

Znění stížnosti

Dobrý den, V Brně 27.5.2015

Obracím se na Vás s prosbou o pomoc v následující záležitosti :
V roce 2009 jsme zakoupili sekačku trávy MTD 5553BHW.
Její servis vždy prováděla autorizovaná opravna GARTEKO s.r.o.
Letošní zimu tj. 5.2.2015 byl proveden servis mj. Oprava zapínání pojezdu (který prokluzoval).
Při prvním letošním použití sekačky, od počátku sečení pojezd sekačky nepravidelně zabíral, v průběhu práce se choval vždy různě, bez ohledu na jeho vypínání jeho ovládací pákou nešel pojezd vypnout, až následně pohon přestal fungovat úplně a sečení nebylo dokončeno. Byl jsem rozhořčen nad nekvalitní prací servisu, který si svou opravu v únoru asi ani nevyzkoušel, což jsem tehdy neprovedl ani já v důvěře v autorizovaný servis.
11.5.2015 jsem zavezl sekačku znovu do opravy, kde jsem se snažil opravu reklamovat, ovšem servisní technici se vyhýbali uvedení slova reklamace do zakázkového listu.
25.5.2015 mi volal servisní technik, že je špatná převodovka pojezdu a že její oprava bude stát cca 3 500,- Kč, zda mají převodovku objednat.
Trval jsem na reklamaci opravy, převodovku jsem nenechal objednat. Prý je sekačka stará a přetížená.
Z toho jsem nabyl dojmu, že sekačka trávy není asi určena na sekání trávy. Nedosečená tráva pořád roste do výšky.
Po vyspecifikování celé problematiky se na Vás obracím s prosbou o pomoc v rozřešení shora uvedené problematiky. Jak mám v dané věci postupovat, abych se domohl svého práva na řádnou opravu.
V příloze přikládám kopie faktury za opravu a zakázkový list.

S pozdravem

Sotona Miroslav


Produkt

Značka : MDT Model : MAC 5553BHW Výr. č. : AL 100T1079 Art no.: 12AI869/668


Požadované řešení

: Provedení řádné opravy a ne tvrzení, že sekačka trávy nemá sekat trávu v terénu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2015 13:39, před 10 lety

Byla-li uzavřena smlouva o opravě věci (smlouva o dílo), má ze zákona objednatel opravy nárok reklamovat vadně provedenou opravu věci. Opravou se rozumí zejména činnost, kterou se odstraňují vady věci nebo následky poškození či opotřebení věci. Pro formulaci reklamace provedené opravy může spotřebitel využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu. A to zvláště v situacích, kdy zhotovitel odmítá vystavit reklamační protokol nebo jej sepisuje bez ohledu na vůli objednatele.

www.dtest.cz/clanek-3278/reklamace-opravy-a-upravy-veci

Zhotovitel je povinen provádět dílo dle smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami. Dílo je vadné, neodpovídá-li smlouvě. V takovém případě má spotřebitel právo na odstranění vady, nelze-li vadu odstranit nebo neodstraní-li ji zhotovitel v dohodnuté lhůtě, anebo vyskytne-li se vada znovu, má spotřebitel právo na zrušení smlouvy nebo na přiměřené snížení ceny opravy. Zhotovitel tedy odpovídá za vady, které má provedená oprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Je-li tedy měněna součástka sekačky, odpovídá zhotovitel za vady této součástky při převzetí, ale i za vady, které se vyskytnou během zákonné 24měsíční doby. Zhotovitel odpovídá také za vady, jejichž příčinou je vadnost věci, která má být opravena nebo upravena, či nevhodnost pokynů objednatele, jestliže ho na vadnost věci či nevhodnost pokynů neupozornil.

Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá, při přebírání věci z opravy. To samé platí i u vad, které lze zjistit vyzkoušením. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let.

Zákon o ochraně spotřebitele v § 19 odst. 3 stanoví povinnost poskytovateli služeb rozhodnout o reklamaci ihned, u složitých případů do 3 pracovních dnů, přičemž reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 kalendářních dní. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když poskytovatel služeb spotřebitele o tom vyrozumí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2015 09:26, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.