Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 1.6.2023 byla společnosti CCC Czech, s.r.o. doručena prostřednictvím Zásilkovny reklamace bot zakoupených přes e-shop. Boty byly velmi nekvalitní, po dvou nošeních sedřené na pásku kolem kotníků, navíc navíc obarvily celou nohu. Dne 14.6.2023 mi z e-shopu napsali, že reklamaci vyřídili kladně a zasílají dárkovou kartu. Na takový způsob vyřízení reklamace samozřejmě nejsem zvědavá, jednak proto, že takto nekvalitní zboží nehodlám podruhé kupovat, jednak proto, že tento způsob řešení není v souladu s občanským zákoníkem. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace tedy uběhla, e-shop mi však do dnešního dne peníze nevrátil.
Boty Lasocki WYL3022-5Z Camel,
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. V tomto případě bylo zřejmě zvoleno odstoupení od kupní smlouvy.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Vznikla-li na straně prodávajícího povinnost vrátit peníze, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží zaplaceno. Jiným způsobem - např. voucherem, dárkovou kartou apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Danou situaci jsem prověřila s naším reklamačním oddělením ve Zlíně a bylo mi sděleno, že chyba už byla opravena a částka 1 199,- Kč Zákaznici byla poslána složenkou dne 11.07.2023.
Víz příloha kopie složenky
Paní Matyášová, stejnou stížnost poslala a na vedeni společnosti CCC Czech, sro, prostřednictvím datové schránky- odpověď byla paní Matyášové odeslala na e-mail.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Potvrzuji, že reklamace byla vyřízena. Ponechávám stranou, že mi prodejce poslal peníze složenkou na adresu (!). Chápu, že to byla schválnost (dvakrát jsem jim posílala číslo účtu), abych musela na poštu, nicméně protože jsem nedostala do schránky druhou část poukázky, naštvali jen půlku pošty, která to musela řešit. Ale aspoň jsem dámám v mezičase povyprávěla o chování prodejce a varovala je před ním. Děkuji dTestu.