Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
tímto podávám podnět k prošetření činnosti zámečnického servisu společnosti - Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o. (https://24zamecnik.cz).
Cena jejich služby mi přijde vzhledem k úkonu značně nepřiměřená. Navíc byla v průběhu neustále navyšována, a lišila se od částky, na které jsme se dohodli před začátkem prací.
Vzhledem k tomu, že jsem se cítila v tísni, tak jsem bohužel byla k platbě 19 360 Kč donucena. Nepředpokládám, že by se mi podařilo peníze získat zpátky, ale byla bych velice nerada, kdyby to samé potkalo někoho dalšího.
Předem děkuji za Váš čas.
S pozdravem
Zuzana Řehořovská
Otevření dveří se zaseknutým zámkem a instalace nové vložky
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o., Braunerova 563/7, 180 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Internetovou stránku zamecnik.store jsme uváděli do této doby u výčtu možných webových stránek, jež by mohla provozovat společnost Servis Direkt 24 s.r.o., na kterou evidujeme větší počet obdobných stížností jako je toto podání. Společnost Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o. je ale téměř novou společností, která byla zapsaná do obchodního rejstříku k datu 25. 1. 2023. Jestliže však má spotřebitel podezření na nekalé či podvodné jednání společnosti, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).
Více ohledně této problematiky nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.