Společnost


Vesta Active s.r.o.

Počet nahlášených stížností:174
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#68619Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

21 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2023, před rokem

Vlasta Hlisnikovská

Znění stížnosti

Platba 10.5.2023 zboží stále nedodáno. Jsem onkologická pacientka bez šance vyléčení a je otázka času, kdy můj organismus už nebude reagovat na léčbu. Během 1/2 roku se mi postava z velikosti 36 změnila na 42. Mám jen obavu, že se dodávky nedožiji, ale firma je cynická, na několik dotazů odpovídá předtištěnou odpovědí.


Produkt

Byly to 2 objednávky. První na 3 čepice s perličkami, druhá placená o 2 dny později na 3 letní trička


Požadované řešení

Jelikož už je to více než 60 dnů, buď ať mi to okamžitě dodají nebo odstoupím od smlouvy. Už se začínám zajímat o žalobu,


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2023 09:24, před rokem

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Odstoupení od smlouvy a reklamaci je tak možné uplatnit u společnosti Vesta Active s.r.o.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.7.2023 12:46, před rokem

Vážená paní Hlisnikovská, dobrý den,

Váš balíček je již na cestě - doba dodání je standardně 5 - 40 pracovních dní od předání objednávky dodavateli.

Dodací lhůta se může v ojedinělých případech prodloužit až na 365 dní, avšak nikdy doposud nebyla delší než 3 měsíce v nejzazším případě (viz.obchodní podmínky - doprava a platba).

O Vaši zásilku nemusíte mít strach, dorazí Vám v termín, který je uvedený v obchodních podmínkách. 

Při dodání zásilky by Vás měl kontaktovat kurýr na telefonní číslo uvedené v objednávce.

Vaší objednávku č. 6418690 podle sledovacího čísla evidujeme na cestě k Vám, a v nejbližší době by měla být doručena. Sledovací číslo Vaší zásilky je UU516362010CN.

Objednávky č. 6454715 dle dostupných informací dle sledovacího čísla zásilky UU516362010CN, nebyla zásilka převzata na poště. Pokud jste si zásilku nevyzvednete, tato se bohužel vrací dodavateli zpět do země původu. Vrácení platby tak bohužel není v našich možnostech - neboť jsme prodejci za dopravu k Vašim rukám zaplatili. Zažádat o reklamaci nedodaného  (nevyzvednutého) zboží a vrácení platby můžete přímo u dodavatele/prodejce.

Prosím Vás tedy o kontaktování zákaznické linky.

S úctou

Tým Rivalenti.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.8.2023 16:23, před rokem


Vlasta Hlisnikovská

Zjistila jsem, že Rivaleti.cz Vám píše nesmysly.
1) dodací lhůta 5 - 40 dní, později mi napsali až 180 dní a nyní vám píší až 365 dní
2) protože jsem onkologická pacientka a chodím na chemoterapie, jsem bez imunity. Proto jsem chtěla doručit balík domů a oni potvrdili, že bude doručen PPL a bude mne kontaktovat kurýrní. Nyní vám píší o poště a že jsem si zásilku nevyzvedla. Zásilka se mi nějakým záhadným způsobem v pátek objevila ve schránce. Volala jsem na poštu, tam o ní vůbec nemají žádné záznamy a nic mi nedoručovali.
3) je tu ovšem další problém, druhá zásilka, která byla objednána ještě dříve než ta došlá. Když jsem mluvila s lidmi na poště, bylo mi řečeno, že další zásilka nemůže mít stejné dodací číslo, což vám napsali. Takže firma co věta, to lež.
Nyní budu obtelefonovávat doručování firmy, kdo mi ten balíček vlastně dodal.
Přesto bych vám chtěla poděkovat, protože jste je donutili reagovat ne předtištěnym způsobem i když lhali ve všem co vám napsali.
Děkuji
Vlasta Hlisnikovská

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2023 09:25, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

Má-li spotřebitelka zájem, může od smlouvy odstoupit i před samotným převzetím (viz naše původní vyjádření).

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky, případně informovat o doručení zásilky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2023 11:19, před rokem

Spotřebitelka doplnila následující:
Včera mi byl doručen zbytek objednávky. A to hlavně díky Vám. Sice na stejné dodací číslo jako předchozí, ale zaplacené zboží konečně mám. Jen doufám, že mi na stejné dodací číslo nebudou chodit další balíky. Ale jsem poučena a před objednáním si společnost prověřím. Jsem onkologická pacientka a tento způsob nákupu mi vyhovuje a toto byl první případ kdy jsem firmě naletěla.
Děkuji Vám že pomáháte lidem a je vidět, že mají respekt z Vašeho hodnocení.
Vlasta Hlisnikovská

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.