Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Sehr geehrte Damen und Herren,
Die Ware die ich habe bestellt ist nicht die richtig ich brauche meine geld wieder zurückhaben, weil ich habe bekommen eine andere wäre die habe ich nicht bestellt.
Bitte schick mir zurück meine geld diese wäre kostet nicht 100 €
Gefälschte Uhr
I wünsche eine Losung an meine Beschwerde
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz funguje v českém jazyce, z tohoto důvodu bude naše odpověď v češtině.
Společnost Zásilkovna je v tomto případě pouze dopravcem. Pokud objednané zboží neodpovídá objednávce, měl by se spotřebitel obrátit na prodávajícího, se kterým smlouvu uzavřel.
Pokud by se vztah řídil českým právem, platilo by následující:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již lhůta pro odstoupení uplynula, může spotřebitel zboží reklamovat.
Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Jestliže by se jednalo o subjekt mimo EU, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Hello, could you please write us more details in english or czech language? Thank you. Gabriela from Zásilkovna
We ask consumers to respond to the company's statement. Otherwise, the complaint will be closed.
The consumer has not already taken advantage the opportunity to respond to the development of the case, we therefore close the complaint.