Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Výrazně nedoporučuji - skrz dopravce! Sconto nábytek má výrazně delší dodací doby nábytku oproti konkurenci (to je v pořádku, inzerují to na webu) - i tak se nám ale stalo, že pohovka měla dorazit téměř o dva týdny po potvrzeném nejzazším termínu dodání. Co je však největší katastrofa je jejich dopravce Rhenus Home Delivery (!). Tato společnost si s námi domluvila termín dodání telefonátem, ve kterém vám paní velmi nevybíravým způsobem řekně, že se zboží rozváží v pracovních dnech 7:00-19:00 a že v tomto termínu není schopná zaručit bližší časové okno. Tudíž si musíte běžně vzít dovolenou na celý den a čekat. Bohužel i tohle není záruka, že Vám zboží ten den dorazí. Dle jiných recenzí na internetu (na tuto dopravní společnost) se opakovaně stává, že jim v den doručení pošlou zprávu, že vůz havaroval a doručení se nekoná. Paní operátorka mi velmi neochotně slíbila (po velmi dlouhém hovoru a přemlouvání), že si napíše poznámku o doručení po mé pracovní době (tzn. v 18:00). Na jejich webu při sledování zásilky byl pořád domluvený čas v 18:00 avšak den předem přišla zpráva, že pohovku dovezou dopoledne a s časem se již nedá hýbat. Vzal jsem si tedy volno z práce, aby už po všech výše zmíněných peripetiích a opravdu dlouhem čekání byla vytoužená pohovka konečně doma. A v den doručení - zpráva o poruše vozidla! Na podpoře Sconta mi pak řekli, že s tímto dopravcem neměli nikdy problém (i když zkušenosti z recenzí a nezčetných příbězích s rozbitým autem mluví jinak) a že mohu být rád, když mi v Rhenus Home Delivery dali nový termín doručení (opět v rozmezí 7:00-19:00, takže další den dovolené navíc). Mám velké podezření na podvodné jednání dopravce Rhenus Home Delivery a pokud Sconto nezačne spolupracovat s jiným dopravcem, výrazně nákup v tomto obchodě nedoporučuji.
nákup pohovky z obchodnu Sconto skrz dopravce Rhenus Home Delivery
Kontrola ČOI dopravce Rhenus Home Delivery.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazníkovi jsem celou situaci vysvětlil, včetně nabídky kompenzace za komplikace, se kterou souhlasil. Považuji tedy za vyřízené.
S pozdravem a omluvou zákazníkovi
J. Hušek, SCONTO Nábytek s.r.o.
Děkujeme společnosti za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k poskytnutí kompenzace za komplikace spotřebiteli společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.