Společnost


Rock Point a.s.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6863Nárok na odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2015, před 10 lety

Jan Lazar

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 19.11.2014 jsem si v prodejně HANNAH v OC Futurum v Ostavě zakoupil zimní bundu Tennel Anthracite Lime Green vel. XXL.
Bohužel při používání se mi začaly párat švy v podpaží. Dne 6.2.2015 jsem tedy na prodejně bundu reklamoval, 18.2.2015 jsem dostal echo o tom, že byla reklamace vyřízena, vydal jsem se tedy pro opravený výrobek. Na prodejně jsem zjistil, že co co mělo být opraveno, opraveno nebylo a následovala tedy další reklamace, ta byla zadána do systému 21.2.2015 a vyřízena byla 26.2.2015, bunda tedy přišla zašitá.
Bundu jsem tedy mohl dál používat. Avšak, když jsem chtěl bundu schovat do skříně, jelikož zima skončila, zjistil jsem, že je znovu rozpáraná v podpaží. Následovalo tedy další kolo reklamace (dne 19.5.2015 podána poslední reklamace), z mé strany už třetí.
V protokolu jsem žádal o vrácení peněz, jelikož k výrobku nemám důvěru a předpokládám, že když jej opraví, v zimě se stane něco podobného.
Bunda momentálně leží na prodejně s tím, že je opravená a mám si ji vyzvednout.
Dle zákoníku se záruka prodlužuje tudíž bych se měl nacházet ještě v těch 6ti měsících, kdy je možno od smlouvy odstoupit. Volal jsem i na reklamační oddělení a sdělili mi, že na vrácení peněz nárok nemám, že se jedná o opravitelnou závadu, která je pro ně relativně nízká. Avšak na co je mi bunda, kterou nemohu v zimě používat jelikož tráví čas v reklamaci.

Mám tedy nárok na odstoupení od smlouvy? S výrobkem spokojen nejsem, jelikož mu nedůvěřuji, neboť má opakované vady stejného typu.
Jak mám postupovat v této věci.

Mám všechny reklamační protokoly i kopii posledního, jsou k nahlédnutí na přiloženém odkazu, včetně rozhodnutí o tom, že reklamace toho, že reklamace byla provedena špatně není reklamací.
(čísla reklamací: 86285, 86649 a 88570)


Produkt

zimní bunda HANNAH Tennel Anthracite Lime Green vel. XXL


Požadované řešení

Požaduji odstoupit od smlouvy a vrátit peníze na výrobek. S výrobkem nejsem spokojen.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2015 09:52, před 10 lety

Pokud nebyla vada v rámci uznané reklamace řádně opravena a nebylo-li možné věc řádně používat ani po opravě, už v tento okamžik vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy.

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud však prodejce uzná reklamaci jako odůvodněnou a přesto nerespektuje spotřebitelův požadavek na odstoupení od smlouvy, lze se obrátit na Českou obchodní inspekci k prošetření praktik prodejce. Ta však nemá pravomoc vstupovat do již uzavřených smluvních vztahů. Pokud spotřebitel trvá na odstoupení od smlouvy a společnost tento nárok není ochotna uznat, mohou strany řešit spor v rámci občanskoprávního řízení před soudem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2015 09:51, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.