Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zhruba před 3 týdny jsem si objednal pojízdnou klimatizaci. Doručení proběhlo v termínu a klimatizace byla zaplacena při převzetí hotově. Po rozbalení jsme si však všimli, že doručený typ klimatizace není ten co jsme si objednali a zaplatili. Po oznámení jak telefonicky tak po emailu si pro špatnou klimatizaci přijela společnost Datart. Telefonicky i Emailově my bylo sděleno, že peníze za objednávku budou vráceny na účet, protože požadované zboží není k dispozici na centr. skladu.
Už je to více jak 14 dní a peníze datart není ochoten vratit. Vždy mi bylo sděleno, že operatoři urgují účtárnu, ktera však nedělá svou práci. Operátor mi nebyl schopen sdělit kontakt na účtarnu a kompetentní osobu, ktera to má celé na starost.
Do dnešního dne jsem datartu dal zavazný termín, kdy mi můžou peníze zaslat na účet nebo jakoukoliv cestou. Jelikož operátor na tuto informaci ani nereagoval, budu podavat předžalobní výzvu a celou věc řešit jiným zákonným způsobem.
Nenechávejte se okrádat od velkých společností, pro někoho jsou nenavrácené peníze v termínu problém.
Nevrácení peněz za klimatizaci
Řešení by mělo být jasné. V termínu vratit peníze, které společnost Datart dluží a jako omluvu za prodlení na kterém mohu být závislý udělit slevu v procentech.
Toto jednání je zcela neprofesionální a neochota společnosti je až zarážející.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Mimo to platí, že nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (věc neodpovídá popisu), je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel zboží reklamovat, jak již dle popisu nejspíše učinil, a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Jestliže se spotřebitel se zaměstnancem společnosti domluvil na vrácení klimatizace a peněžních prostředků, je takové jednání závazné pro společnost dle § 166 občanského zákoníku.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti HP TRONIC Zlín, spol. s r.o., náměstí Práce 2523, 760 01 Zlín.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze (i když) bez dopravného vráceny. Na základě této informace stížnost uzavíráme s dosažením dohody.