Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 11 |
Stále v řešení: | 19 |
Tato společnost si nechá zaplatit zboží a nedodá ho , když kontaktujte tak stále píšou stejně zboží je na cestě už rok čekám na boty a teď jsem omylem objednala šaty a hned jsem psali e-mail o odstoupení a žádala jsem zpět zaplacenou částku a opět napsali toto: kontrola Vaší objednávky bylo ověřeno, že balíček je na cestě k Vám. Dodavatel zboží odeslal na Vámi uvedenou doručovací adresu a bohužel již není schopen průběh doručování zásilky zrušit.
Snažili jsme se dělat co bylo v našich silách, ale stornovat objednávku už nedokážeme ani našeho dodavatele z důvodu, že mu to neumožnila logistickou společnost.
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice je stanoveno, že pokud se strany nedohodnou ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je přeloženo pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy. V případě nesplnění této povinnosti spotřebitele vyzve k dodání v dodatečné lhůtě podle odst. 2, a pokud není ani tato splněna, je spotřebitel oprávněn smlouvu ukončit. Všechny tyto náležitosti máme uvedeny v obchodních podmínkách, se kterými jste souhlasil/a při objednání, tudíž došlo k dohodě v době dodání. Odstoupit od smlouvy lze do 7 dnů ode dne převzetí zboží dle občanského zákoníku paragrafu § 1829 - Odstoupení od smlouvy.
Tyto informace máme také uvedeny v našich podmínkách. Odstoupit od kupní smlouvy můžete ihned poté, co potřebujete zboží. Prosíme tedy o trpělivost s dodáním objednaného zboží.
Obuv a šaty
Vrácení zaplacené částky celkem 1500'-Kč.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Dále uvádíme, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Odstoupení od smlouvy a reklamaci je tak možné uplatnit u společnosti Vesta Active s.r.o.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Hanušová, dobrý den,
velice nás mrzí situace s Vaší objednávkou. Prosím Vás tedy o číslo Vaší objednávky abych Vám mohli co nejrychleji odpovědět.
Ještě jednou se omlouváme za komplikace.
Toto jste mi poslali jsou to jen nesmyslné povídačky zboží nikde č.obj.***.A čislo objednavky která jde už rok to nevím. Požadují vracení peněz za uhrazené objednávky.
Objednávka je na cestě k Vám. Kdy ji můžete čekat?
Doba dodání se pohybuje v rozmezí 5 - 30 prac. dní z důvodu, že zboží, které prodáváme, je naprosto jedinečné a za velmi výhodnou cenu. Pouze ve velmi malém procentu případů se může zobrazovat doba prodloužit na 60 prac. dní. Zboží Vám dodávají nejlepší zahraniční dodavatelé z celého světa, které nabízejí prémiový výběr v ČR nedostupných a kvalitních produktů.
Moc nás mrzí, že nejsme dostatečně schopni uspíšit, můžeme Vám ale garantovat, že budete s jednou spokojeni. Moc si vážíme, že jste si vybrál právě naší nákupní galerie a věříme, že budete spokojeni.
Udělali jste výhodný nákup ai přes to, že jste třeba produkty viděli iu jiných dodavatelů, věřte, že kvalita by se mohla vrátit. Naši dodavatelé mají jinou prémiovou kvalitu a vy budete určitě překvapeni:-)
Děkujeme stranám za součinnost. Číslo objednávky bylo přesunuto do referenčních údajů.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat, kdy budou spotřebitelce peníze vráceny.
Vážená paní Hanušová, dobrý den,
rádi by jsme Vám opravdu pomohli co nejrychleji, ale pokud nemáme číslo objednávky nemáme Vám jak pomoci.
Objednávka č. 9305735 - objednávka podle sledovacího čísla byla odeslaná. Svojí objednávku můžete sledovat na adrese https://t.17track.net/cs#nums=UU523848442CN.
Pokud je zboží odesláno tak není možné objednávku stornovat. Prosíme Vás tedy o převzetí objednávky a následného kontaktování zákaznické linky, která Vám určitě pomůže vyřešit Vaší situaci.
S úctou
Tým Rivalenti.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.