Společnost


Josef Tobisch

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68646Namísto opravy škoda na majetku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2023, před rokem

Ska Kanovska

Znění stížnosti

Na místních skupinách jsme poptávali pomoc pro matku samoživitelku. Týkala se opravy střechy. Ozval se p. Tobisch s řečmi o zkušenostech. Po nekonečných dohodách kdy přijede, poslal za sebe osobu, která se neorientovala v místě ani čase. Pán byl dost mimo, neměl ani materiál!! Místo 34ks šablon vyměnil jen dvě - naše vlastní! To ještě neodborně.

Majitel si naúčtoval téměř polovinu sumy jako kalkuloval původně za výměnu všech 34ks práce a jeho materiálu! Poslal číslo účtu a slíbil zaslat fakturu.
Fakturu už neposlal. Nyní si vymýšlí, že fakturu vezl kolega, když ani nevěděl kolik bude rozsah práce! Paní v domě byla ráda, že bude mít opravenou prasklinu a odvrácené škody. Neradovala se dlouho. V místě výměny došlo v období deště k postupnému průsaku vlhkosti do fasády - část opadla. Částečně zatékalo do špalety uvnitř a do okna. Pan Tobish byl několikrát žádán k opravě. Nekonečné výmluvy. Místo je volně přístupné, nebyla třeba součinnost. Sám uvedl že jezdí denně okolo. Zaměstnanec patrně poškodil šablonu vedle vyměněné, nebo poškození ignoroval. Tobish písemně uznal pochybení jeho firmy. Od začátku března do konce května pouze sliby o opravě. Koncem května kdosi pouze zamazal prasklinu tmelem. Tedy žádná řádná oprava výměnou prasklé šablony se nekonala. Do dnes se dohadujeme o vrácení peněz za opravdu špatnou práci, dodání faktury a kompenzaci škod. p. Tobisch sliboval vrácené peněz a opravu, kompenzaci, ale nic z toho se nekoná. Není ani pojištěn na škody způsobené jím a není ani vyučen, jak o své firmě píše. Paní v domě má namísto opravy škody mnohem větší a další zbytečné náklady.


Produkt

Poptávka opravy na lokální skupině


Požadované řešení

Vrácení peněz a kompenzace škod


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2023 13:24, před rokem

Mezi stranami byla uzavřena o smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku - oprava střechy. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Jestliže se spotřebitel se společností domluvil na částečném odstoupení od smlouvy a požadoval po společnosti fakturu, je společnost povinna na žádost spotřebitele dle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele vydat doklad o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.

Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu (žádost) spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.

Máme za to, že při částečném odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen uhradit pouze cenu za dosud provedenou práci. Cena za celkovou práci by měla být ujednána přímo ve smlouvě, tedy cenu za částečnou práci by mělo být možné z celkové ceny dovodit. Pokud není cena ujednána ve smlouvě, je možné cenu dovodit z ceny obvyklé, za kterou se považuje cena za srovnatelné zboží či služby v čase uzavření smlouvy.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Dle § 2165 odst. 1 Občanského zákoníku kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Následně prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. V případě, že prodávající vadu neodstraní v přiměřené době po jejím vytknutí, může spotřebitel v tomto případě od smlouvy odstoupit.

Jestliže spotřebiteli vznikla špatně provedeným dílem škoda, je zhotovitel povinen škodu ve skutečné výši uhradit. Škoda se hradí v penězích, jestliže o to spotřebitel požádá. Jinak se škoda hradí uvedením do předešlého stavu.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu podnikatele: Chudenická 1059/30, 102 00 Praha 10 - Hostivař. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 13:30, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.