Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Porouchal se mi displej televize Samsung (2 a půl roku staré). Zavezl jsem ji do opravny AVE servis, kde pán mile tvrdil, že dokáže opravit vše a že se mi za 3 dny ozve, zda televize půjde opravit.
Neozval se, tak jsem 4. den volal do opravny, kde mi pán sdělil, že televize je opravena a budu platit 3 100 Kč.
Opravu jsem zaplatil a televizi odvezl. Za týden ovšem displej přestal znovu fungovat.
Pan opravář nechce uznat reklamaci, jelikož tvrdí, že základová deska kterou do televize zakoupil prý jinde nevyužije.
Podstatné je, že jsem po panu opraváři původně chtěl pouze informaci, zda televize půjde opravit, či ne.
S platbou za již provedenou, ale neodsouhlasenou opravou, jsem souhlasil jen proto, že jsem nechtěl dělat zbytečně povyk a byl jsem spokojený, že televize funguje.
Oprava televize
Buď oprava televize nebo vrácení hotovosti.
|
Tweet |
Jestliže se jednalo o placenou opravu, což ze stížnosti vyplývá, byla mezi stranami uzavřena o smlouva o dílo (§ 2587 občanského zákoníku). Pokud není cena díla určena, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
Jestliže se však strany domluvily na poskytnutí informací ohledně možnosti opravy před samotným provedením díla, je prodávající povinen řádně informovat spotřebitele o stavu věci, nutnosti její opravy a také o možné ceně tohoto díla.
V případě, kdy je dílo provedeno a spotřebitel se s podnikatelem nedomluvil na provedení tohoto díla, zhotovitel nemá právo požadovat po spotřebiteli zaplacení ceny a spotřebitel nemůže přijmout věc opravenou (zhodnocenou) bez protiplnění. Kdyby spotřebitel převzal opravenou věc, jednalo by se o bezdůvodné obohacení a musel by tak cenu za opravu věci zhotoviteli zaplatit.
Pokud spotřebitel opravenou věc převzal a vada se na věci objevila znovu, je možné opravu televize reklamovat. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2165 odst. 1 Občanského zákoníku kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Následně prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. V případě, že prodávající vadu neodstraní v přiměřené době po jejím vytknutí, může spotřebitel požadovat po prodávajícím přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit dle § 2171 odst. 1 písm. a) Občanského zákoníku.
Vyjádření zhotovitele k reklamaci, že součást televize zakoupil jinde a již jej nevyužije, není důvodem pro neuznání reklamace.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu podnikatele: Slatina 30, 671 53 Slatina. Spotřebiteli doporučujeme si veškerou komunikaci s podnikatelem uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.