Počet nahlášených stížností: | 556 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Společnost Paidwings AG na seznamce sensino.cz má vyplněny profil s mým jménem a mou fotkou. Nedělal jsem to, a ani nevím jak se to stálo, možná někdo udělal to pro mě. Pak jsem uviděl, že začali strhávat mi peníze z bankovního účtu a nahlásil jsem to v bance. Vyměnil jsem bankovní kartu a přestalo to. Pak, asi za 4 měsíce jsem uviděl ve složce SPAM takový mail:
Vážený pane ************,
dovolujeme si Vás informovat, že jsme převzali právní zastoupení společnosti Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, CH-6330 Cham (ZG), jíž dlužíte částku ve výši CZK 2.597,97 (EUR 108,98) . Na předchozí upomínky a výzvy k úhradě jste bohužel nereagoval/a.
Zaregistroval/a jste se k placenému členství v online komunitě sensinocz. Při registraci jste uvedl/a svou e-mailovou adresu ***********************, která byla potvrzena v rámci postupu dvojitého přihlášení. Tato e-mailová adresa byla uložena, stejně jako Vámi zvolené uživatelské jméno, IP adresa koncového zařízení použitého pro registraci a Vaše bankovní údaje.
V současné době dlužíte našemu klientovi částku ve výši CZK 2.597,97 (EUR 108,98), která zahrnuje jistinu a veškeré další související poplatky.
Žádáme Vás, abyste výše uvedenou částku uhradil/a neprodleně, nejpozději do 26.07.2023.
Níže ještě jednou shrnutí všech relevantních platebních údajů:
Majitel účtu : Auer Witte Thiel
Bankovní ústav : Postbank (Giro)
IBAN : DE76 7001 0080 0005 2018 07
BIC : PBNKDEFFXXX
Částka : EUR 108,98
Věc : ***
Platit můžete také kreditní kartou. Klikněte na následující odkaz.
|___| P R O D L O U Ž E N Í P L A T E B N Í L H Ů T Y
(Vezměte prosím na vědomí, že platební lhůtu lze zásadně prodloužit pouze nanejvýš o jeden měsíc)
Celkovou dlužnou částku převedu nejpozději do ...............................
|___| Ú H R A D A V E S P L Á T K Á C H
Celkovou dlužnou částku převedu v měsíčních splátkách ve výši ............. EUR
počínaje dnem ....................
Děkuji za pochopení.
S přátelským pozdravem
............................. ...........................................................
(datum / podpis)
Information in accordance with article 14 of the General Data Protection Regulation (GDPR)
Identity of the responsible company:
Auer Witte Thiel, Bayerstraße 27, 80335 München
How to contact the data protection officer:
Auer Witte Thiel, data protection officer, Bayerstraße 27, 80335 München, datenschutzbeauftragter@auerwittethiel.de
Purpose of processing and legal basis:
The data are processed in order to fulfil the contract and in order to prosecute legal actions. An additional purpose that we pursue in processing data is claims management. In accordance with article 6 para. 1 b GDPR, the data is also processed in order to fulfil a contract with your creditor referred to in our letter stating our claims since this also includes the payment obligation. Moreover, in accordance with article 6 para. 1.f GDPR, the data must also be processed to safeguard our legitimate interests or those of a third party. Our legitimate interests relate to the claim against you. Once the outstanding payment has been made or the collection procedure has been concluded, the data will be processed in fulfilment of records retention obligations stipulated in law (article 6 para. 1.c GDPR)
Data categories and the origin of the data:
We process the following categories of data: master data, communications data, contractual data, data on claims, where applicable, payment information. The data in the categories referred to have been provided to us by the creditors referred to in our statement of claims.
Recipients:
As part of collection proceedings, we will forward your data to our client, the creditor referred to in our statement of claims, and possibly to the following categories of recipients should this be necessary in order to collect the claim: credit agencies, service providers, third party debtors, local residents' registration offices, the courts, bailiffs, lawyers.
Period of time during which data stored:
After the outstanding claim has been paid or the collection proceedings have ended and after a period of three years has elapsed, we verify whether we still require your data and whether legal data retention requirements forbid deletion. In this case, your data will be deleted after the legal retention period has ended. The law normally requires that the data be stored for up to ten years.
Rights of affected persons:
Provided that the conditions stipulated in law apply, you are entitled to the following rights in accordance with articles 15 to 22 GDPR: the right to information, to correct and delete data, to restrict its processing and the right to transfer data. Article 14 para. 2 c in conjunction with article 21 GDPR also entitles you to object to processing based on article 6 para. 1f GDPR.
Right to complain to the regulatory authority
In accordance with article 77 GDPR, you are entitled to complain to the regulatory authority if you are of the opinion that your personal data has not been processed in accordance with the law. The address of the regulatory authority responsible for our company is: State Office for Data Protection Regulation, Promenade 27, 91522 Ansbach
221439529-AN1EMAIL-221439529-0-0
|01221439529|
Za několik dnů uviděl jsem podobný mail, ale od jiný firmy:
Dear Sir **********,
This is to inform you that we represent the company Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, CH-6330 Cham (ZG).
You made use of chargeable services from the online community sensinocz. Your chosen user name Affex and your email address *********************** were recorded by our clients. Our client has recorded all input data and the IP address of the PC used for the booking in a legally admissible form.
As you are aware, the offer referred to above is subject to charges. Our client has already reminded you about paying the agreed membership fees. Unfortunately, you did not react to this reminder. You therefore still owe the due payment in the amount of EUR 41,78 plus reminder fees and bank charges. You owe a total sum in the amount of EUR 78,79, including the charges that arose through our involvement.
We request you to pay the above-mentioned sum in the amount of EUR 78,79 without delay, but not later than 24.07.2023.
Please use the account information shown below to pay the debt and quote the reference 93323E03630 in all payments.
If we do not receive the above-mentioned amount within the time limit, we will have to recommend our clients to transfer the debt-collection process to a law firm that specialises in enforcing outstanding debts.
We refer here expressly to the further costs and fees that are inevitably coupled with this.
If you pay the amount owed in full and on time, we will close the matter immediately and file the documents.
Best regards
Fairmount GmbH
Grimmaische Straße 78
04720 Döbeln/Dresden
Fax: 0 34 31 / 695 95 40
collection@fairmount.world
Bank account:
Postbank AG
IBAN: DE66 7001 0080 0004 0858 08
BIC: PBNKDEFFXXX
Reference: ***
The fees arise as follows:
0,9 Transaction fee in accordance with No 2300 VV RVG : 27,00 EUR
Expenses in accordance with No 7002 VV RVG : 5,40 EUR
0 % VAT in accordance with No 7008 VV RVG : 0,00 EUR
Total fee : 32,40 EUR
Information in accordance with article 14 of the General Data Protection Regulation (GDPR)
Identity of the responsible company:
Fairmount GmbH, Grimmaische Straße 78, 04720 Döbeln/ Dresden
How to contact the data protection officer:
Fairmount GmbH, data protection officer, Grimmaische Straße 78, 04720 Döbeln/ Dresden, datenschutzbeauftragter@fairmount.de
Purpose of processing and legal basis:
The data are processed in order to fulfil the contract and in order to prosecute legal actions. An additional purpose that we pursue in processing data is claims management. In accordance with article 6 para. 1 b GDPR, the data is also processed in order to fulfil a contract with your creditor referred to in our letter stating our claims since this also includes the payment obligation. Moreover, in accordance with article 6 para. 1.f GDPR, the data must also be processed to safeguard our legitimate interests or those of a third party. Our legitimate interests relate to the claim against you. Once the outstanding payment has been made or the collection procedure has been concluded, the data will be processed in fulfilment of records retention obligations stipulated in law (article 6 para. 1.c GDPR)
Data categories and the origin of the data:
We process the following categories of data: master data, communications data, contractual data, data on claims, where applicable, payment information. The data in the categories referred to have been provided to us by the creditors referred to in our statement of claims.
Recipients:
As part of collection proceedings, we will forward your data to our client, the creditor referred to in our statement of claims, and possibly to the following categories of recipients should this be necessary in order to collect the claim: credit agencies, service providers, third party debtors, local residents' registration offices, the courts, bailiffs, lawyers.
Period of time during which data stored:
After the outstanding claim has been paid or the collection proceedings have ended and after a period of three years has elapsed, we verify whether we still require your data and whether legal data retention requirements forbid deletion. In this case, your data will be deleted after the legal retention period has ended. The law normally requires that the data be stored for up to ten years.
Rights of affected persons:
Provided that the conditions stipulated in law apply, you are entitled to the following rights in accordance with articles 15 to 22 GDPR: the right to information, to correct and delete data, to restrict its processing and the right to transfer data. Article 14 para. 2 c in conjunction with article 21 GDPR also entitles you to object to processing based on article 6 para. 1f GDPR.
Right to complain to the regulatory authority
In accordance with article 77 GDPR, you are entitled to complain to the regulatory authority if you are of the opinion that your personal data has not been processed in accordance with the law. The address of the regulatory authority responsible for our company is:
Der Sächsischer Datenschutzbeauftragter, Bernhard-von-Lindenau-Platz 1, 01067 Dresden
|03217647129|
Registrace na internetové seznamce sensino.cz
Potřebuju zrušit VIP a poradit jak mám nadále postupovat. Co mi doporučíte ?
Děkuji Vám předem
O.Malkov
|
Tweet |
Společnost Paidwings AG je provozovatelem internetových seznamovacích portálů. Členství je zpravidla zpoplatněno a bývá časově omezené.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl nebo byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je také možné kontaktovat banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku (pokud závazek existuje).
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, tak jak zde již spotřebitel podle popisu stížnosti učinil. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Dle obchodních podmínek společnosti je pro platnost výpovědi placeného smluvního vztahu nutná písemná forma (e-mailem support@datingcustomercare.com, nebo poštou - nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Aby bylo možné zajistit úspěšné zpracování výpovědi, je třeba, aby oznámení obsahovalo celé jméno, zvolenou službu, e-mailovou adresu použitou k registraci a uživatelské jméno.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je právní jednání neplatné.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.