Společnost


Miroslav Motl

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68685Zamítnutí vrácení zboží v zákonné 14 denní lhůtě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.07.2023, před rokem

Milan Piskáček

Znění stížnosti

Koupil jsem samolepící izolaci na odhlučnění auta Kat.č.: mp15alsam., 2 kusy tj. 2 metry.obj. č. ***
Zboží jsem se rozhodl vrátit o čemž jesm emailem předem informoval. Odpoověď -Dobrý den, jedná se o zboží upravené na zakázku, řezané fólie, které podléhá vyjimce o vrácení. Zboží bohužel není dle zákona možné vrátit.
>
> Vrátit lze pouze poštovné.
>
> Děkujeme Adcz

Moje reakce -Ne, NESOUHLASÍM ! Ne nejedná se o zboží upravené na zakázku. Uvedené zboží prodáváte po kusech, tj. 1 m je jeden kus.
> Já jsem si objednal kusy 2 . to není zboží upravené na zakázku. Na vrácení zboží proto trvám!
> Zároveň znovu předem děkuji za odpověď.

Odpověď eshopu -Role má 50 metrů, cena je za metr v eshopu. Vy jste objednal uriznuti 2 metrů z role. Jedná se o uriznuti na míru dle vaší objednávky.

Děkujeme za pochopení.

Moje reakce- Zboží je ve zcela stejném provedení nabízeno i ostatním zákazníkům. Pokud pouze mechanicky vybíráte z nabídky obchodníka, aniž by vám byl dán prostor pro zohlednění individuálních potřeb, nejedná se o úpravu na míru !!!

Na vrácení zboží proto stále trvám , přes to mi zásilu posíláte zpátky.


Produkt

Protihluková a tepelná izolace samolepicí s ALU fólií - 15 mm - Kat.č.: mp15alsam


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2023 08:31, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám. Jedná se tedy o takovou úpravu zboží, kdy si kupující výslovně vymíní vlastnosti věci, o kterých má určitou představu.

V tomto případě se tedy domníváme, že se nebude jednat o zákonnou výjimku z práva na odstoupení od smlouvy, jelikož spotřebitel si dle popisu vybral z již stanovené nabídky na e-shopu podnikatele (z již předdefinovaného rozměru).

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Miroslav Motl, Podjavorinské 1596/2, 149 00 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2023 15:55, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny na účet. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.