Počet nahlášených stížností: | 184 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Zakoupila jsem mini pračku fakturovanou 4.7.2023 ,bohužel byla nefunkční, dle pokynů jsem vyplnila reklamační list a odeslala, přišel mi email Váš reklamační kód je: ***
Kód přiložte k zasílanému zboží (vytisknutý nebo napsaný ručně) ho zašlete na adresu: PJU P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno
Zboží prosíme zasílat výhradně Českou poštou, jiné služby na adresu balíky nedoručují, jedná se o depo ČP. Děkujeme za pochopení.
Zásilky bez kódu pro výměnu/vrácení nelze identifikovat a tak Vaše žádost na výměnu/vrácení nebude řešena.
Poštovní poplatky jsou na straně odesílatele. Zásilky na dobírku nepříjmáme.
S pozdravem.
PJU Oglaševanje d.o.o., Trg svobode 1A 8340 Črnomelj
Dle pokynů jsem zboží odeslala zpět. Do teď mi nepřišel žádný email o převzetí zboží k reklamaci. Na můj email pouze přišla automatická odpověď odpovědi na často kladené otázky.
Petra Buršíková *** Číslo faktury: *** Druh dodávky: CZ Posta Objednat: *** Místo: Ljubljana - Črnuče Datum faktury: 27.06.2023 Do: 27.06.2023 Datum doručení: 27.06.2023 Čislo objednávky: *** Petra Buršíková *** Příjemce zboží: P.h. Id - kód zboží Název zboží / služby Množ. Jdn. Cena Sl.(%) DPH (%) .Celkem 1 7513 - 0368 Přenosná pračka Quick Wash 1 ks 399,00 21 399,00
Vrácení peněz.Jsem velmi zklamaná z přístupu firmy.
|
Tweet |
Domníváme se, že v tomto případě došlo k odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Jestliže však spotřebitel zboží reklamoval, platí, že nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
V obou případech je možné společnost vyzvat k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitelka nás informovala, že jí společnost přislíbila vrácení peněz v následujících dnech.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, zda jí byly peníze vráceny, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k navrácení peněžních prostředků spotřebitelce společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.