Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 18.7.2023 jsem na pobočce v Praze v Dolních Chabrech uzavřela kupní smlouvu o koupi vozidla Hyundai i 20, platba byla provedena v hotovosti.
Při sjednávání smlouvy nám bylo Vaší zaměstnankyní automaticky řečeno, že součástí faktury bude servisní poplatek ve výši 4999,- a že tento poplatek je podmíněný uzavření kupní smlouvy. Nebylo mi vysvětleno o jaký poplatek se jedná, poplatek jsem musela uhradil společně s kupní cenou. V následujících dnech jsem zjistila, že tento poplatek je zcela dobrovolný a není podmíněný uzavření kupní smlouvy. Toto jednání vnímám jako nekalou praktiku Vaší pobočky a žádám tímto o vrácení částky ve výši 4900,- na bankovní účet.
Nesouhlasím se zmíněným poplatkem a o tuto službu nemám zájem.
Žádám o vrácení částky ve výši 4900,- na účet
Hyundai i20 rok výroby 2012 4M81601
Žádám o vrácení částky ve výši 4900,- na účet
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je třeba potřeba ke koupi vozidla, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.