Společnost


ELECTROLUX, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68770Neopravitelné, skoro nové lednice Electrolux

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2023, před rokem

Veronika Cvečková

Znění stížnosti

Před cca 2.5 lety jsem zakoupila 2 lednice Electrolux za 38000 Kč. Lednici byly profesionálně nainstalovány do nové kuchyně firmou Ikea.

Před pár měsíci odešla jedna. Opravář Electroluxu, který mě stál 2000 Kč, po otevření dvířek od lednice řekl, že je neopravitelná.

Zavolala jsem na dTest, kde mi právník řekl, že podle směrnice EU musí být lednice opravitelná a poslal mi link na směrnici. Tu jsem poslala na Electrolux. Ten mi napsal, že se tato směrnice na tento případ nevztahuje.

Electrolux mi nabídl 40% slevu na novou lednici s tím, že jestli je mi to málo, nedají mi nic. Slevu jsem přijala a zaplatila 12000 Kč za novou lednici.

Nyní mi odešla i druhá lednice.


Produkt

ENN3153AOW B255826 925 582 009 - 10 01300058


Požadované řešení

Už nechci platit za opraváře ani za novou lednici. Koupila jsem si "lepší" značku, aby mi lednice vydržely alespoň 20 let.

S ohledem na můj neočekávaný náklad 14000 Kč a vysokou inflaci za poslední dva roky požaduji novou lednici od Electroluxu zdarma v hodnotě do 30000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2023 12:02, před rokem

Nařízení Komise (EU) 2019/2024, které navazuje na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2009/125/ES, stanovuje určité povinnosti v souvislosti se spotřebiči. Nařízení se vztahuje na ty spotřebiče, které nejsou vyloučeny z jeho působností v čl. 1 odst. 2 a 3.

V příloze II tohoto nařízení v odst. 2 písm. a) je uvedeno, že výrobci, dovozci nebo zplnomocnění zástupci chladicích spotřebičů s přímou prodejní funkcí musí mít dostupné určité náhradní díly vyjmenované v této příloze a to po určitou dobu. Náhradní díly musí výrobci a dovozci dodat do 15 pracovních dnů od objednání.

Podle písm. c) po uplynutí dvou let od uvedení prvního kusu daného modelu nebo rovnocenného modelu na trh až do konce období uvedeného v písmeni a) poskytne výrobce, dovozce nebo zplnomocněný zástupce odborným opravnám přístup k informacím o opravách a údržbě spotřebiče za určitých podmínek.

Domníváme se tedy, že pokud se nařízení vztahuje na dané výrobky a "neopravitelnost" výrobku se odvíjí od dílů, které je výrobce povinen mít dostupné, mělo by být možné zboží opravit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 14:46, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.