Společnost


Svět rovnátek s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68778Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2023, před rokem

Michaela Vilémová

Znění stížnosti

Ráda bych vás varovala před touto společností. Lákají na nezávaznou konzultaci zdarma, ale moc se na této konzultaci nedozvíte. Pro bližší informace k vaší vadě, vás odkáží na RTG. Tady prosím velký pozor, při podpisu prohlášení k RTG na tabletu se vám může stát, že nevědomky podepíšete i smlouvu, kterou vám nedá nikdo k přečtení. Nakonec po vás budou chtít uhradit 9.000,- ale neřeknou vám, že to je nevratný poplatek, a že vás nahrávají do jakéhosi systému - tím to krokem započali léčbu. Jednoduše řečeno o vás bez vás.

Upozornila bych vás ještě na drobný detail, a to ten, že se schovávají za informovaný souhlas pacienta, který je u nich odvolatelný do 21dní, přitom vy do té doby neznáte svou léčbu, nejste tedy informovaní. Samozřejmě, že do této lhůty se vám nikdo neozve a pokud byste nesouhlasili s léčbou, která probíhá pouze tak, že vám recepční zašle email. Budou po vás chtít další peníze. Za co? Za odstoupení od léčby, kterou neznáte.


Produkt

neviditelná rovnátka


Požadované řešení

Navrácení uhrazené částky 9.000,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2023 09:38, před rokem

Předně uvádíme, že spotřebitelům vždy doporučujeme pečlivě číst znění smlouvy (včetně ostatních dokumentů) před tím, než bude uzavřena.

Pokud by poplatek 9000 byl smluvní pokutou, platilo by následující:
Nevíme, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel uzavřel, nicméně obecným faktem je, že smluvní pokutu lze vymáhat pouze za porušení smluvních povinností. Spotřebitel musí být o existenci smluvní pokuty navíc řádně informován (obecně nestačí např. zmínka v obchodních podmínkách, ale musela by být uvedena v hlavní smlouvě).

Další podmínkou pro možnost vymáhání smluvní pokuty je její přiměřenost. V případě, kdy by byla nepřiměřená - tedy příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje, by se k takové smluvní pokutě vůbec nepřihlíželo - spotřebitel by tak tuto pokutu nemusel platit.

K povinnosti platit smluvní pokutu zároveň uvádíme, že v případech, kdy je smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách (jak je uvedeno již výše), je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).

Za splnění výše uvedených podmínek by však spotřebiteli mohla vzniknout povinnost na úhradu této smluvní pokuty.

Dle dosud nepřekonané judikatury Nejvyššího soudu ČR (32 Cdo 4469/2010), která se však vztahuje k zákonu č. 40/1964 Sb. (tj. ke „starému“ občanskému zákoníku účinnému do 31. 12. 2013), není možné sjednat smluvní pokutu pro případ odstoupení od smlouvy, resp. pro případ výpovědi smlouvy. Z této prozatím stále aktuální judikatury Nejvyššího soudu ČR vycházíme i my. Smluvní pokuta sjednaná pro případ odstoupení od smlouvy nebo její výpovědi je proto podle nás neplatná a nezakládá nárok na zaplacení jakékoliv částky.

Pokud by se nejednalo o smluvní pokutu:
O přibližné ceně musí podnikatel řádně informovat předem. Cena se obecně může měnit, ovšem její změna by měla být v určitých mezích. Jestliže podnikatel o ceně řádně neinformoval, neměl by požadovat zaplacení žádných nákladů po spotřebiteli.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 14:36, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.