Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rádi bychom v zákonné 14denní lhůtě s partnerem odstoupili od Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny, která na partnerovo jméno byla uzavřena na základě na dálku udělené plné moci.
Plnou moc jsme udělili na popud třetí strany za účelem urychlení přepisu odběru, a především za účelem obdržení slíbené zvýhodněné nabídky.
Zvýhodněná nabídka měla být k dispozici pro zákazníky doporučené touto třetí stranou.
V průběhu procesu se však ukázalo, že toto doporučení již provést nepůjde, načež se dodavatel plné moci jednoduše chopil a uzavřel na základě ní na partnerovo jméno smlouvu dle vlastní libosti.
Před uzavřením smlouvy nám nebyly žádným způsobem dodány smluvní podmínky, ceník, ani možnosti odstoupení od smlouvy.
Až na základě naší výzvy nám dodavatel zaslal podmínky a podobu smlouvy, která už v tu chvíli byla dávno uzavřena, a jejíž podmínky neakceptujeme.
Na základě toho jsme dodavateli zaslali žádost o odstoupení od této smlouvy ve lhůtě 14 dní od jejího uzavření.
Dodavatel žádost o odstoupení smlouvy neakceptoval s odůvodněním, že byla uzavřena na pobočce osobně.
Ani plná moc, ani smlouva přitom v jakékoli naší osobní přítomnosti podepsány nebyly.
V případě, že bychom předem znali ceny a podmínky uvedené ve smlouvě, bychom ji nikdy neuzavřeli.
Dále proto žádáme a trváme na jejím zrušení, načež nám bylo doporučeno využít tohoto portálu.
Jak, prosím, můžeme dále postupovat?
Předem děkuji
Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny
Možnost odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dní u smluv uzavřených na dálku (tedy ne osobně na pobočce).
|
Tweet |
Obecně platí, že spotřebitel si může vybrat dodavatele energií podle svého výběru, není-li vázán zprostředkovatelskou smlouvou. Spotřebitel může kdykoliv ukončit smlouvu se stávajícím i budoucím dodavatelem, který mu byl vybrán zprostředkovatelem.
Dle § 11b odst. 2 energetického zákona může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory podle občanského zákoníku, tedy do 14 dnů od uzavření smlouvy (§ 1829 občanského zákoníku).
Dle § 11n Energetického zákona je spotřebitel oprávněn kdykoliv bez postihu a finančního plnění vypovědět bez výpovědní doby závazek ze smlouvy o zprostředkování v energetických odvětvích, nebo odvolat zmocnění k uzavření smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu, ke změně nebo zrušení závazku z takové smlouvy.
Spotřebiteli doporučujeme zprostředkovatelskou smlouvu vypovědět, popř. odvolat plnou moc.
Ohledně dodavatele lze smlouvu vypovědět kdykoli bez postihu do 15. dne ode dne zahájení dodávek. Eurokonformním výkladem lze dovodit, že takové právo lze uplatnit kdykoliv před zahájením odběru. Spotřebitel adresuje oznámení o výpovědi smlouvy jak zprostředkovateli, tak vybranému dodavateli. Spotřebitel není vázán potvrzením resp. akceptací výpovědi z druhé strany a neměla by být vyžadována novým dodavatelem jako podmínka pro uzavření nové smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby se lze také obrátit na naši bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.