Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 16.7.2023 jsem zakoupila e- jizdenku na cestu autobusem z Prahy hl.nadrazi do Brna u spolecnosti FLIXBUS,planovany odjezd ve 12.50 hod,cena 509 kc,cislo nevyuzite jizdenky ***, misto odjezdove platformy na jizdence vsak nebylo uvedeno !!!!.Marne jsem se 4 zavazadly hledala odjezdove misto,nebot mi na informaci sdelii,ze Flixbus na hlavnim nadrazi zadnou kancelar nema
a ze odjezdove misto je pred hlavni budovou nadrazi,kde vsak byly platformy 1 ,2 a 3 .Tam na jizdnim radu byl uveden prijezd smer Berlin- Brno- Praha,nikoliv obraceny smer.Zeleny autobus Flixbusu v dobe meho odjezdu jsem zahledla na druhe strane magistraly,kam jsem se vsak se zavazadly jiz nemohla dostat.
Transport vytahy pres magistralu na druhou stranu jiz byl nemozny.
Jizdu s Flixbusem jsem nezrealisovala,musela jsem zakoupit listek u jine spolecnosti.
Jeste ten den jsem vyplnila formular spolecnosti Flixbus pro vraceni penez za nevyuzitou jizdu a doposud mi zadna castka nebyla vracena.Flixbus si uctuje storno poplatky,ktere dosahuji 75 procent jizdneho!!!! prestoze evidentne je chyba na jejich strane.
Telefonni kontakt na Flixbus s dotazem na odjezdovou platformu rovnez nefungoval,nikdo nereagoval.
Cislo jizdenky ***
Vraceni cele castky nevyuzite jizdenky
|
Tweet |
Podle Nařízení (EU) č. 181/2011 mají všichni cestující využívající autobusovou linkovou dopravu právo být během celé cesty přiměřeně informováni. Toto právo na informaci mají spotřebitelé i před konáním cesty. Spotřebitel by tedy měl být řádně a včas informován o podrobnostech týkajících se odjezdu autobusu.
V tomto případě se tedy domníváme, že spotřebitel by měl mít právo na vrácení celého jízdného, jelikož jízdenku nevyužil z důvodu na straně prodávajícího (neinformování o místě odjezdu autobusu).
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti FlixBus CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.