Společnost


Fanda SPORT s.r.o.
nhl zboží

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68790Opožděně dodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2023, před rokem

Pavel Kanaloš

Znění stížnosti

Dobrý den, objednal jsem u fanda nhl zboží které mělo být doručeno do 3-4 týdnů,což se nestalo a zboží, které jsem si objednal přišlo později v té době kdy zboží odeslali jsem byl bohužel na dovolené a nemohl si zboží vyzvednout.Zboží se jim vrátilo a nyní po mě chtějí 178kč za poštovné balné a za dobírku a vyhrožují mi inkasní agenturou.Kdyby bylo zboží odesláno do těch 4 týdnů tak jsem si zboží vyzvedl a jelikož poslali později a já byl už na dovolené tak to nešlo.Mám jim tento poplatek zaplatit? Děkuji za odpověď.


Produkt

Pozdě dodané zboží


Požadované řešení

Neplatit za pozdě dodané zboží poštovné,balné a dobírku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2023 10:56, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

V tomto případě však podle popisu stížnosti k odstoupení od smlouvy nedošlo, a spotřebitel tak měl povinnost zboží převzít. Nepřevzetím zásilky tak došlo k porušení kupní smlouvy ze strany spotřebitele dle § 2118 OZ a spotřebitel tak je povinen dle § 2913 OZ uhradit podnikateli vzniklou škodu např. náklady na přepravu zboží a doběrečné, které musel prodávající uhradit přepravci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.7.2023 11:08, před rokem

Dobrý den,
zákazník si objednal zboží na dobírku, které jsme neměli skladem a bylo na objednávku s dodáním z USA. U tohoto zboží máme uvedenu orientační dodací dobu cca. 1 měsíc a také upozornění, že se může lhůta případně o cca. 1 týden prodloužit z důvodu zdržení při dopravě či proclení. O všem byl zákazník informován. Stejně tak obdržel e-mailem a SMS zprávou informaci o expedici objednávky a následně jsme jej opakovaně kontaktovali ohledně vrácené nepřevzaté zásilky. Chtěli jsme se dohodnout na dalším postupu. Protože s námi ale zákazník nekomunikoval déle než 1 měsíc a nebyla to první stronovaná objednávka, zaslali jsme mu v souladu s našimi podmínkami, které odsouhlasil při objednání zboží, výzvu k úhradě vzniklé škody tedy nákladů na poštovné a spol. Teprve na tu zákazník reagoval sice noushlasně ale platbu uhradil. Postupovali jsme tak také z důvodu, že zákazník nijak svoji objednávku nestornoval a neodstoupil tak od uzavřené kupní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.7.2023 11:42, před rokem

Dobrý den,
zákazník si objednal zboží na dobírku, které jsme neměli skladem a bylo na objednávku s dodáním z USA. U tohoto zboží máme uvedenu orientační dodací dobu cca. 1 měsíc a také upozornění, že se může lhůta případně o cca. 1 týden prodloužit z důvodu zdržení při dopravě či proclení. O všem byl zákazník informován. Stejně tak obdržel e-mailem a SMS zprávou informaci o expedici objednávky a následně jsme jej opakovaně kontaktovali ohledně vrácené nepřevzaté zásilky. Chtěli jsme se dohodnout na dalším postupu. Protože s námi ale zákazník nekomunikoval déle než 1 měsíc a nebyla to první stronovaná objednávka, zaslali jsme mu v souladu s našimi podmínkami, které odsouhlasil při objednání zboží, výzvu k úhradě vzniklé škody tedy nákladů na poštovné a spol. Teprve na tu zákazník reagoval sice noushlasně ale platbu uhradil. Postupovali jsme tak také z důvodu, že zákazník nijak svoji objednávku nestornoval a neodstoupil tak od uzavřené kupní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.7.2023 15:39, před rokem


Pavel Kanaloš

Jako zákazník to cítím asi takto:Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží ve stanoveném termínu.Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení.Jako zákazník jsem od vás neočekával nic jiného,než dodání zboží vám vámi stanoveném termínu, bohužel pro váš e-shop je to nad rámec možností.Nemám povinnost být doma non-stop a čekat,až odešlete zásilku s několika týdením spozdění a neodjíždět na plánovanou dovolenou do zahraničí.Pokud byste odeslali do 4 týdnů jak jste měli u objednávky zadáno zásilku bych vyzvedl.Bohužel nemáte charakter uznat,že váš termín se opozdil o pár týdnů navíc a tím jste pochybili a místo toho jste mi pohrozili inkasní agenturou.Nicméně jsem vámi požadovanou částku 178kč uhradil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2023 16:12, před rokem

Jak jsme již uvedli - prodávající má povinnost dodat zboží ve sjednaném termínu. V případě, že dojde k prodlení, poskytne kupující přiměřenou lhůtu k plnění a pokud ani v ní není splněno, má kupující právo odstoupit od smlouvy pro její podstatné porušení. V tomto případě tak ale dle popisu neučinil.

V souladu s původním vyjádřením se domníváme, že prodávající jednal v souladu s jeho právy, když spotřebiteli naúčtoval cenu dopravného, neboť se tato částka rovnala škodě, která mu vznikla. Spotřebitel se však může obrátit na Českou obchodní inspekci (viz původní vyjádření), která může být jiného názoru.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitele, má-li o to zájem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.7.2023 12:37, před rokem

Dobrý den, budu se bohužel opakovat:
1) Uvedená objednávka byla na dobírku a na zboží na objednávku, u kterého máme uvedenou delší dobu dodání.
2) Zákazník mohl kdykoliv objednávku zrušit, to ale neudělal.
3) O expedici objednávky i o jejím vrácení obdržel zákazník e-mail a SMS, na který nereagoval.
4) Jediná reakce přišla až po 1 měsíci od expedování objednávky, kdy jsme již žádali platbu za poštovné, a to že náklady zaplatil. Pokud by reagoval dříve, mohli jsme celou věc v klidu a míru uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2023 18:17, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.