Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den dne 1.6.2023 jsem dala zakoupila prodejně Datart borská pole Plzeň tablet Samsung Galaxy Tab A8 Wi-Fi 3 GB . Měl to být dárek pro syna k narozeninám tablet jsme koupili dopředu syn má narozeniny o něco déle, Tudíž nám tablet více než týden ležel ve skříni nerozbalený ,nezapnutý. Při prvním nabití byla v nabíjecím konektoru volná nabíječka ,ale tablet to nabilo ,při druhém pokusu o nabíjení již tablet nabít nešel . Jelikož to bylo v týdnu , co jsem zjistila že ten tablet nejde nabíjet, a neměla jsem tu možnost jet hned tablet do Datartu reklamovat nechala jsem to až na víkend. Tablet jsem dala k reklamaci, Kde mi asi zhruba po dvou týdnech bylo sděleno ,že je tam špatný nabíjecí konektor, a že to nejí chyba výrobce ale naše , že z naši strany došlo ke špatně manipulaci .Jedinou chybu kterou jsme my udělali bylo že jsme koupili rozbalený kus, který byl vystavený jako poslední na prodejně , V reklamaci nám bylo sděleno ,že si můžeme tablet nechat opravit ale na vlastní náklady, S čím jsem nesouhlasila, Čekala jsem další asi týden na jejich odpověď, která dne 20.7.2023 přišla a byla taková že ,reklamace byla zamítnuta a že tablet opravený nebyl. Vrátili ho zpátky na prodejnu a my si ho tam máme vyzvednout. Nemyslím si že chyba byla na naší straně ,a opravdu si myslím že ,tím že jsme rozlišení koupili rozbalený kus jsme koupili poškozený kus , Protože jak jsem již psala výše tablet se nabijel jednou podruhé už dobít nešel. A to že jsme přišli s reklamací zhruba po 24 dnech je tím jak již jsem psala tablet nám více než týden ležel doma ,protože syn má narozeniny o něco déle druhá věc byla že když jsem zjistila že tablet nabít nejde neměla jsem tu možnost jet a hned reklamovat takže nám zhruba 3 až 4 dny ležel doma .Tímto bych vás moc chtěla poprosit o pomoc při řešení tohoto problému. Děkuji
Buď bych chtěla zpět peníze, A nebo chci jiný nový tablet.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.