Společnost


Bombex Company s.r.o.

Počet nahlášených stížností:214
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

41%
59%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#68795Neuznané vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2023, před rokem

Hana Humplová

Znění stížnosti

Na základě níže uvedené akce jsme si objednali zásilku s nedoručenými balíčky. Firma inzerovala možnost vrácení nevyhovujícího zboží.
https://recentia.cz/produkt/exklusivni-nedorucene-zasilky-amazon-ebay-a-dalsi/
Po rozbalení balíčků jsme se rozhodli zásilku vrátit, firma po převzetí zásilky zareagovala emailem, jehož text přikládám:


Vážený zákazníku,
rádi bychom Vám oznámili, že jsme obdrželi Vaši zásilku, kterou jste nám vrátil v zákonné 14denní lhůtě. Bohužel Vám musíme sdělit, že obsah zásilky byl rozbalen a zboží je tak znehodnoceno a jeho další prodej znemožněn.

Vámi vrácené zboží, Exklusivní nedoručená zásilka od přepravních společností, balíme do krabice, kterou samozřejmě otevřít musíte, abyste si Vámi zakoupený produkt mohl prohlédnout a vyzkoušet. Pokud Vám tedy zboží nevyhovuje, krabici můžete opět zalepit a poslat zpět k nám. Pokud však otevřete zboží, které je obsahem této krabice a je zabaleno samostatně, porušíte tím jeho obal, který je podstatou tohoto zboží a znehodnotíte ho pro další prodej.

Dle platné české legislativy máte samozřejmě právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od jejího uzavření (převzetí zásilky). Těchto 14 dní však slouží pouze k tomu, abyste se mohl se zbožím seznámit tak, jako byste jej kupoval v kamenném obchodě. U tohoto typu zboží by ani v kamenné prodejně nebylo možné tyto „nedoručené zásilky“ rozbalit, nebo jinak poškodit jejich obal a následně po zjištění jejich obsahu toto zboží odmítnout a nezaplatit.

Při nákupu zboží prostřednictvím internetu má tedy zákazník možnost si zboží zakoupené pouze podle dostupného popisu nebo obrázku ve stanovené lhůtě prohlédnout a seznámit se s jeho vlastnostmi. V případě, že jste „nedoručenou zásilku“ otevřel, nejedná se již o nezbytné seznámení se s vlastnostmi zboží, ale o jeho používání, při kterém hodnota zboží klesá. Rozbalením tohoto typu zboží je jeho další prodej znemožněn, a tudíž prodejce není po odstoupení od smlouvy povinen vrátit zákazníkovi jeho původní cenu.

Na základě našich obchodních podmínek jsme z důvodu ztráty hodnoty zboží povinni snížit návratovou částku o výši vzniklé škody. Jelikož rozbalením nebo porušením obalu se zboží stalo dále neprodejným, byla jeho hodnota snížena o 100 % a prodejce tudíž nemá povinnost vrátit plnění poskytnuté kupujícím.

Na Váš bankovní účet vracíme částku za poštovné, kterou jsme Vám povinni vrátit při odstoupení od kupní smlouvy.

Předem se omlouváme za případné potíže a děkujeme Vám za pochopení. Pokud máte jakékoli dotazy nebo další záležitosti, neváhejte nás kontaktovat. Jsme tu pro Vás a rádi Vám pomůžeme.


Děkujeme za Vaši trpělivost a spolupráci.

S pozdravem a přáním krásného dne,
Patrik,
zákaznický servis Recentia.cz
info@recentia.cz
+420 226 258 850

.... a ještě dodávám, že podobných stížností na jednání uvedené firmy jsem na srovnávači "Zboží.cz" našla hodně.


Produkt

Zásilka z akce "Exkluzivní nedoručené zásilky od přepravních společností".


Požadované řešení

Vrácení peněz za zásilku a varování případných dalších zákazníků před neseriózním jednáním firmy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2023 12:03, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

V tomto případě se však domníváme, že otevření balíčku není znehodnocením zboží, jelikož je možné jej opět zabalit a prodávat stejným způsobem, jakým jej zakoupil spotřebitel. Spotřebitel tak dle našeho názoru má právo i na vrácení kupní ceny zboží. Sama společnost navíc u těchto produktů uvádí, že pokud zboží nebude spotřebiteli vyhovovat, je možné výrobek vrátit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 14:47, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.