Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaslal jsem svoje vyjádření k závadě Lednice Liebherr a doposud mi nikdo neodpověděl.
Český text (níže uvedený) jsem zaslal na adresu (McTree kontakt) dana.mullerova@archan.cz, dále jsem stejnou zprávu v angličtině odeslal na adresy willi.liebherr@liebherr.com, isolde.liebherr@liebherr.com, dieter.frasch@liebherr.com, kristian.koch@liebherr.com (t.j. top management společnosti Liebherr). Doposud (po týdnu) svorně nikdo z uvedených nereagoval.
S pozdravem,
Ing. Jiří Bayer
Zde je obsah zasílaného sdělení: Věc: závada lednice Liebherr
------------------------------------------------------------------
Po vypreparování chladícího výměníku ze zapěněné zdaní stěny jsem zjistil toto:
Vlastní výměník je proveden z hliníkové trubičky, potřebně vytvarované na pokrytí stěny a slisované na placato.
Výměník je "přitmelen" k zadní stěně na hliníkovou plochu pomocí vlhkého materiálu, připomínajícího sklenářský tmel.
Výměník je napojen v chladicím okruhu na měděné přívody.
Mám za to, že spojení obou kovů (hliník a měď) ve vlhkém prostředí vytváří galvanický článek, přičemž dochází k elektrochemické korozi.
Je zřejmé, že dříve nebo později musí dojít k poruše, která je často zmiňována v recenzích na Liebherr lednice.
I když nemusí nutně dojít k závadě ve spojení, hliníková (a deformovaná) trubka výměníku ve vlhkém prostředí rovněž degraduje.
Z výše uvedeného mi vyplývá, že se pravděpodobně jedná o záměr výrobce pouze prodávat výrobky bez ohledu na trvanlivost.
Svědčí o tom množství reportovaných poruch toho typu.
Můžete se prosím k tomuto vyjádřit, případně předat dál k vyjádření do Liebherru?
------------------------------------------------------------------
Liebherr C4480
Uvítal bych, kdyby se k mému sdělení vyjádřil zodpovědný reprezentant společnosti Liebherr.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Kupující může uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců po převzetí zboží, přičemž projeví-li se vada během prvních 6 ti měsíců, má se dle zákona za to, že vada byla na zboží přítomna již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Záruka se však nevztahuje na vady způsobené běžným užíváním a mechanickým poškozením.
Tato práva se uplatňují reklamací zboží u prodávajícího. Ze stížnosti není patrné, zda již proběhlo reklamační řízení nebo nikoli, ani kdy bylo zboží zakoupeno a zda se na něj stále vztahuje zákonná záruka.
Před uplatněním práva z vadného plnění však není možné nechat si závadu odstranit na vlastní náklady. Dohoda o takovém způsobu provedení opravy a její následné kompenzaci by musela být předem mezi stranami ujednána.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.