Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den,
vracela jsem zboží do eshopu Modivo.cz přes Zásilkovnu. Balík jsem předala na odběrném místě obchodu, kde mi předali lístek s potvrzením,že odesílám zásilku zpět, která se ale netýkalo mé zásilky. Bohužel jsem si této skutečnosti nevšimla a poté co uplynula lhůta 14 dnů, kdy mě e-shop nekontaktoval ohledně mého vráceného zboží, jsem začala situaci řešit. Nejdříve přes e-shop, kam zásilka nedorazila a poté reklamací přes Zásilkovnu. Rovněž jsem si na odběrném místě obchodu přes manažera obchodu ověřila, že mou zásilku v den kdy jsem jí odesílala skutečně v obchodě převzali a potvrdili předání Zásilkovně. V systému Zásilkovny pro dohledání stavu zásilek bylo zjištěno, že při předání řidiči Zásilkovny byla zásilka načtena né pod kódem pro vrácení, ale pod kódem, na základě kterého jsem zásilku obdržela. V systému Zásilkovny tak poslední údaj o mé vrácené zásilce zní -byla předána řidiči a míří na depo. Po zaslání reklamace, byla snaha dohledat zásilku na Depu, balík však nebyl nalezen a reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se mám obrátit a uplatňovat kompenzaci na e-shopu, do kterého jsem zásilku vracela. Modivo cz. reaguje stále stejným požadavkem, abych zaslala číslo vratného štítku, které neznám.
mikinu adidas-HL9127 velikost 40 šedá barva,sako YAS 26028744 deeply deep lake velikost XL,legíny CMP 3268396 U423 antracit velikost 42, šaty JDY 15291942 cathinka black
Vrácení plné hodnoty vráceného zboží
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Podle našeho názoru by se v tomto případě mělo postupovat podle ustanovení § 2567 občanského zákoníku, který stanoví, že při ztrátě nebo zničení zásilky nahradí dopravce cenu, kterou zásilka měla v době, kdy ji převzal. Podle § 1812 odst. 2 OZ platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje. Jiné orgány jako např. Česká obchodní inspekce však mohou být jiného názoru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, paní Tučková, v tomto případě je potřeba, aby odesílatel podal reklamaci. Obraťte se tedy prosím na daný e-shop. Gabriela, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.