Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68809Neobjednané produkty chodia poštou - predplatné Multivitamín Man

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2023, před rokem

Daniel Ťažký

Znění stížnosti

Dobrý deň,

už dávnejšie k nám začali chodiť produkty na otca od spol. Stander SP. z o.o. kde mu chodia faktúry za názov predplatného Multivitamín MAN. Nakoľko ma informoval, že si žiadne takéto produkty neobjednával neviem z akého dôvodu táto spoločnosť naďalej tieto produkty posiela. Nakoľko som tu dočítal, že kupujúci je povinný uhradiť iba cenu za zboží, pokiaľ si od tejto spoločnosti preukázatelne objednal - nie je si vedomý nejakého objednania. Nerobili sme žiadne objednávky, ani telefonické ani emailové. Neviem odkiaľ sa k týmto osobným údajom spoločnosť dostala.

Následne už prišla upomienka od Smart inkasso ul. Bodyycha 87, 05-816 Reguly Poľsko a taktiež od spol. Statima a.s. so sídlom v Katoviciach na ul. Krasiňskiego 29 výzva k úhrade.


Produkt

Multivitamin MAN


Požadované řešení

Poprosil by som zistiť, to, aby preukázali, že či boli tieto produkty objednané a ak áno akou formou. Taktiež požadujem, aby boli odstránené všetky osobné údaje môjho otca z týchto spoločností, a taktiež, aby prestali chodiť tieto nevyžiadané balíčky poštou. Taktiež, aby spoločnosti, ktorým posunuli pohľadávky boli informované o tom, že žiadna záväzná objednávka neprebehla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2023 11:41, před rokem

Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o., nejlépe doporučeně s dodejkou na adrese P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00 a upozornit společnost na to, že si spotřebitel nic neobjednal, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnosti Statima a.s., které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

I přesto však spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu uvedenou výše. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.

K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí po zaslané žádosti spotřebitelem o výmaz těchto údajů, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Ke společnosti Smart inkasso:
Ve stížnostech, které evidujeme na subjekt Stander Sp. z o.o., nás spotřebitelé doposud informovali pouze o vymáhací agentuře Statima a.s. Nejsme si jistí, zda tedy společnost Smart inkasso je možné spojit se společností Stander Sp. z o.o. Více informací ke společnosti Smart inkasso nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9376/prisla-vam-sms-od-vymahaci-spolecnosti.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 14:42, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.