Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,v Office Shoes v OC Zlaté Jablko ve Zlíně jsem si dne 30.12.2014 koupila kožené módní tenisky Lacoste,název zboží-Showcourt,37.Jelikož jsem nenakupovala poprvé v této prodejně a byla jsem vždy spokojená,tak jsem si koupila ještě jeden pár módní obuvi Vauban.Koženou obuv Showcourt jsem začala nosit od dubna 2015,ale bohužel jen do 9.5.2015,jelikož se mi vydřela podšívka na obou patách,která se začala rolovat a dřít.Podotýkám,že jsev v nich nechodila každý den,mám ještě druhé tenisky zakoupené u vás a ty jsem střídala s lodičkami.V zimě jsem používala zimní obuv.Obuv jsem použila na cestu do práce a zpět,pár metrů,v ordinaci se převlékám a přezouvám.Při reklamaci jem dostala vyjádření,že jsem nedodržela nadměrek.Moje číslo je podle střihu 36,nanejvýš 37 a nikdy jsem nenosila obuv 38,jelikož bych v tak velké obuvi nikam nedošla.Prý je patrné poškození ve špičkách,s čímž nesouhlasím.U žádné obuvi se mi podšívka na patách neroztrhala.Používám lžíci,mám velmi úzkou nohu,bota mi výborně sedí.Bylo mi napsáno,že poškození je i ve špičkách,je to nesmysl,v každé botě i u batolete jde cítit mírnou,neznatelnou prohlubeň,která je daleko od špišky obuvi.
Sap kód.143SPW1050-02H-37/ Brand:LAC,Název zboží:Shovcourt,37
Byla bych ráda,kdybych dostala nové boty nebo peníze a koupila si nové boty.S botami od Vás jsem byla vždy spokojená.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.