Počet nahlášených stížností: | 170 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 17 |
Dobrý den, dne 26.6.2023 jsme si zakoupili zájezd sprostředkovaný přes společnost Invia od vaší cestovní kanceláře. Rezervační číslo 10881431. Ve smlouvě jsme měli sjednané ubytovaání v hotelu Golden Age Crystal Bodrum v Turecku s dvoulůžkovým pokojem se 2 přistýlkami s výhledem do zahrady. Byli jsme 2 dospělé osoby a 2 děti. Po příjezdu nás na pokoji čekala 1 manželská postel a dále nic, jen špína v pokoji a koupelně. Po našem rozhovoru v recepci nám byla v podvečer dne příjezdu tedy 28.6.2023 přinesena 1 přistýlka, která se celá rozložila, byla poškozená. Opětovný rozhovor s recepcí. První noc jsme tedy ve 4 lidech spali na dvoulůžkové posteli! Další den odpoledne nám byla donešena opět pouze 1 přistýlka, alespoň tedy funkční. Po našich dotazech na další přistýlůku, kterou jsme měli zaplacenou nám bylo řečeno, že bude. Nikdy jsme se ji nedočkali. Požadovali jsme výměnu pokoje, protože ani pokoj neodpovídat tomu co bylo sepsáno ve smlouvě a to výhled do zahrady. Pokoj byl situovaný do místa s výhledem na recepci a parkoviště. Neustálůý hluk i v noci. Opravdu neskutečně skvělý odpočinek. Bylo nám řečeno, že hotel je zcela zaplněný, což rozhodně nebyla pravda. Řešení s delegátem smysl nemělo, mladý muž co nemá o své klienty moc zájmu. Ale nevadí, většinou služby delegáta nepotřebujeme a řešíme si záježitosti sami. Dále by nás zajímalo jestli si cestovní kancelář ověřuje v hotelu v čem budou jejich zákazníci ubytováni? Náš pokoj to bylo něco otřesného. Nevadí nám staré, ale musí to být čisté. Koupelna nečištěná, v koutech plíseň. Čedok jsme až do této zkušenosti brali jako cestovní kancelář se zárukou dobrých služeb. Jsme velice zklamáni.
Ráda bych zaslala i fotografie.
Případný voucher jako sleva za služby, které nám nebyly poskytnuty. Dítě ač mělo zaplaceno nemělo své lůžko.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud byla možná a pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Uzná-li podnikatel reklamaci jako opodstatněnou je povinen vrátit spotřebiteli přiměřenou část kupní ceny zájezdu. Podnikatel by měl bez dalšího vrátit stanovenou část kupní ceny v penězích. Podnikatel může vystavit spotřebiteli poukaz na další služby pouze v případě, kdy s vystavením poukazu spotřebitel výslovně souhlasí. Není možné spotřebiteli vnutiti poukaz proti jeho vůli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.