Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 6.7.2023 jsem e-mailem odeslala REKLAMACI ubytování rezervační číslo ***.
Na webových stránkách Chata Slapy k pronajmutí - ubytování Slapy (alkatravel.cz) jsem vybrala krásný mobilheim na krásném místě s max. kapacitou 4 osoby-kód objektu ***. Následně mi byla dne 9.7.2023 zaslána potvrzená závazná objednávka č. *** e-mailem s přílohou závazná objednávka a rozpis plateb na pobyt v rekreačním objektu č. *** Slapy/mobilheim. Platba za objekt dle webových stránek byla řádně a včas uhrazena částkou 3 710 Kč dne 11.6.2023 a dne 14.6.2023 ve výši 4 000 Kčs kódem objektu ***, VSY 218627. Dne 15.6.2023 jsem obdržela e-mailové sdělení, že potvrzuje cestovní agentura úhradu pobytu a poukaz bude zaslán cca 8 dní před nástupem na pobyt.
Dne 16.7.2023 jsem obdržela e-mail s cestovním dokladem – nájemní smlouvou č. *** na objekt místo pobytu *** Slapy/Skalice mobilheim.
Ve čtvrtek 6.7.2023 se v kempu Slapy Skalice se vyskytl problém, spočívající v tom, že závazně objednaný a řádně zaplacený mobilheim A1795 dle webových stránek, byl současně v mém termínu pronajat jiným nájemníkům. Dle vyjádření pana S, jsem měla objednaný 6-ti lůžkový mobilheim. Dle jeho ústního sdělení, že jeho nezajímá, jak má cestovní agentura označené mobilheimy, prostě pro mne má jiný mobilheim, ale ne ten který je uveden na nájemní smlouvě a na obrázcích cestovní agentury. Dovolím si zamyšlení, pokud zákazník vybírá podle obrázku v katalogu chatu, podle vybavení, blízkosti k vodě a daném prostřední a dostane pak jiný pronájem, musí zaručeně dojít ke zklamání. Já jsem podle webových stránek cestovní agentury a fotek objednala mobilheim *** Slapy/Skalice, který je prezentován na stránkách cestovní agentury jako čtyřlůžkový *** Chata Slapy k pronajmutí - ubytování Slapy (alkatravel.cz) a na tento mobilheim mám i nájemní smlouvu. Nájem ve dnech 6.7-9.7.2023 nebyl uskutečněn, protože došlo ke změně nájemní smlouvy ze strany pana S (i CA). S touto změnou jsem nesouhlasila.
Závěrem si dovoluji upozornit, že já jako koncový zákazník nemohu řešit organizační nesrovnalosti jak v cestovní agentuře, kdy pověřená pracovnice mi telefonicky odsouhlasila, že se opravdu jedná o mobilheim dle foto na webových stránkách, tak organizační nesrovnalosti na místě v kempu, kdy nová začínající recepční vůbec neměla přehled o obsazenosti rekreačního zařízení. Je mi velmi líto, že tato situace vůbec nastala a žádám o vrácení celé zaplacené částky, protože k pochybení došlo jak u cestovní agentury, tak u pana S – majitele rekreačního zařízení.
https://www.alkatravel.cz/cs/ubytovani/chaty-chalupy/cr-slapy/chata-slapy-5 Mobilheim *** dle webových stránek
Vrácení zaplacené částky ve výši 7 710 Kč
|
Tweet |
AlkaTravel je pouze zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel hotelu/apartmánu. Za kvalitu konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb. Rezervací přes AlkaTravel vstupuje spotřebitel do přímého smluvního vztahu s poskytovatelem ubytování, u kterého si vytvoří rezervaci. Od okamžiku, kdy provede rezervaci, jedná AlkaTravel výhradně jako prostředník mezi spotřebitelem a poskytovatelem, který předá informace o rezervaci příslušnému poskytovateli a pošle jeho jménem e-mail s potvrzením rezervace.
Domníváme se tedy, že společnost odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl, zaplatil nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace).
O vzniklé situaci je vhodné informovat společnost. To je možné učinit buď telefonicky na +420 608 518 103 nebo e-mailem na alkatravel@alkatravel.cz.
V tomto případě se domníváme, že spotřebitel může po společnosti požadovat vrácení finančních prostředků, jelikož chyba byla na portálu, přes který bylo ubytování placeno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.