Společnost


WESTech CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68843Poškození monitoru notebooku při opravě v záruční i pojišťovací době

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2023, před rokem

Eva Laborová

Znění stížnosti

Dne 16.5.2021 jsem si na prodejně istores Praha (Harfa, opravu vyřizovala pobočka:Flora) zakoupila notebook Macbook Air 13" Retina i5 1.1GHz Quad-Core 8GB 512GB GOLD CZ (2020) + Pojištění Macbook/Audio Poškození/Odcizení/2 roky 30000-34999, Cena 6300,-, společnost Invia.
Hned po zakoupení byl s notebookem problém a to: nabíjecí porty, které má notebook 2, jeden z nich nefungoval.
20.4. 2023 jsem notebook podala k opravě, jelikož se u něho objevily další problémy. Monitor v této době byl v naprostém pořádku (fotografie).

Po převzetí notebooku jsem si v levém dolním rohu všimla vybledlého místa (které se postupně začalo zvětšovat) a následně se objevilo i v pravém dolním rohu (fotografie). Bohužel, ale notebook jsem v té době potřebovala kvůli práci a nebyla možnost tento problém řešit.
Notebook jsem 16.7. 2023 předala na pobočce istores Flora: jelikož se na tuto opravu vztahuje nárok na opravu ve lhůtě 3 měsíců.
21.7.2023 jsem telefonicky mluvila s pobočkou na Flóře, ale nikdo za tuto opravu nehodlá převzít zodpovědnost. Oprava by vycházela na: 15´000.

Shrnutí:
Zakoupení Macbook: 16.5.2021
Podání k opravě v rámci pojištění: 20.4. 2023
Převzení z opravy 13.5. 2023 (na opravu se vztahuje 3 měsíční záruka)
Podání k opravě v rámci 3 měsíční záruky: 16.7.2023


Produkt

P042100832


Požadované řešení

Obávám se, že k další opravě není istores dostatečně kompetentní a proto žádám finanční nádradu za opravu monitoru v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2023 14:44, před rokem

K poškození zboží v reklamačním řízení:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

K pojištění:
Smluvní vztah se řídí obecně smluvními podmínkami platnými v době uzavření smlouvy. Dle § 1752 občanského zákoníku však platí, že vyplývá-li z povahy závazku již při jednání o uzavření smlouvy rozumná potřeba pozdější změny obchodních podmínek, lze si ujednat, že strana může obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu změnit. Nebyl-li ujednán rozsah změn obchodních podmínek, nepřihlíží se ke změnám vyvolaným takovou změnou okolností, kterou již při uzavření smlouvy strana odkazující na obchodní podmínky musela předpokládat, ani ke změnám vyvolaným změnou jejích osobních nebo majetkových poměrů.

K výpovědi či odstoupení od smlouvy automaticky nedochází ukončením spolupráce s pojišťovnou. Vždy je nutné druhou stranu o výpovědi či odstoupení od smlouvy informovat.

Pojišťovna tedy měla bezplatně poskytnout notebook k zapůjčení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 15:24, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.