Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.6.222 jsem uzavřel kupní smlouvu na koupi dodávky vozu Toyota Proace City NG19 a 30.6.2022 zaplatil zálohu 20000 k.č.- s termínem dodání 2023-2024.Vzhledem k mé finanční situaci jsem 30.6.2023 dal výpověd´ kupní smlouvy s číslem mého ůčtu na vrácení zálohy s finančních důvodů.I přes ůstní dohodu s prodejcem a poslaný @ jsem nedostal žádnou odpovědˇ.Kupní smlouva ani všeobecné podmínky neobsahují výpověd´. Ćást kupní smlovy IX.V případě ,že bude kupující v prodlení s ůhradou zbývající částí kupní ceny déle než 30 dní je kupující povinnen prodávajícimu zaplatit smluvní pokutu ve výši zálohy. Což dle mého ještě nenastalo.Auto dle prodejce bude až v listopadu.
Vzhledem k nedostatkům vozů Toyota na trhu a převisu poptávky prodejce nemá problém v základní verzi vůz prodat,proto chci vrácení zálohy a zrušení kupní smlouvy.
|
Tweet |
V daném případě se nám nepodařilo dohledat obchodní podmínky na webu společnosti a tedy nevíme, za jakých podmínek byla smlouva mezi spotřebitelem a podnikatelem uzavřena.
Pokud bylo mezi stranami dohodnuto právo odstoupit od smlouvy nebo smlouvu vypovědět, mělo by být odstoupení/vypovězení smlouvy spotřebiteli za splnění všech podmínek umožněno.
V tomto případě se domníváme, že částka poskytnutá spotřebitele byla závdavkem. Podle § 1808 občanského zákoníku se u závdavku se vyžaduje, aby byl odevzdán nejpozději při uzavření smlouvy. Závdavkem se potvrzuje uzavření smlouvy a strana, která jej dala, poskytuje jistotu, že dluh splní.
Pokud se dluh nesplní z příčiny na straně toho, kdo dal závdavek, může si druhá strana (zde podnikatel) závdavek ponechat. § 1809 OZ uvádí, že pokud byl dán závdavek a zároveň bylo ujednáno právo odstoupit od smlouvy, aniž se zvlášť ujednalo odstupné, považuje se závdavek za odstupné. Odstoupí-li od smlouvy strana, která závdavek dala, ztrácí právo na jeho vrácení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že "díky solidnosti a férovému jednání firmy se problém podařilo vyřešit dohodou". Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.