Společnost


Appiland

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#68855Neoprávněné strhávání SMS

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

15 hodin 59 minut

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2023, před rokem

Ivana Havranová

Znění stížnosti

Od březen 2023 jsou mi každý měsíc strhávány 4 nevyžádané SMS za 99 Kč/1 SMS
Zkontaktovala jsem operátora O2 a jedinou pomocí jsou zablokované dárcovské SMS
Tato společnost je nezákonná, o službu jsem nikdy nežádala.
Děkuji, Havranová


Produkt

Pro případnou reklamaci se obraťte přímo na poskytovatele služby Appiland, na kontakt acz@e-help.cc . Tuto stránku se mi nepodařilo vyhledat


Požadované řešení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2023 13:57, před rokem

Subjekt, který je spotřebitelem označen, se nám nepodařilo dohledat. Proto bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Pokud jsou spotřebiteli strhávány peníze a on netuší za co, existuje jednoduchá rada, jak službu zrušit okamžitě. Nemusí ani znát konkrétního poskytovatele, všichni poskytovatelé těchto služeb jsou totiž povinni reagovat na zrušení předplatného formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Toto číslo je shodné s prvními pěti číslicemi telefonního čísla, ze kterého byla SMS odeslána.

Více informací nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.

Pokud se vyúčtování služeb objeví ve vyúčtování, je možné jej reklamovat.

Pokud by se jednalo o český subjekt, měl by spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.