Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mobil jsem zakoupil v obchodě Mobil provás na Masarikově ulici v Brně dne 16.12.2014. Po čtyřech měsícíh používání začal vynechávat zvuk a občas se sám ukončil i hovor. Po radě operátorky jsem vyměnil starou sim kartu za novou, ale nepomohlo to. Potíže se začaly projevovat častěji a proto jsem ho v témže obchodě dne 21.05.2015 reklamoval. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že byla v zařízení zjištěna oxidace,která vznikla po styku s kapalinou. Zařízení nelze opravit v rámci záruky z důvodu porušení záručních podmínek. S tímto rohodnutím jsem nesouhlasil písemně se odvolal na mailovou adresu obchodu, poté mi bylo opět zděleno zamítavé stanovisko.Na zákaznickém centru Samsungu v AVIONU Shopping Parku Brno mě na můj dotaz potvrdili, že na oxidace se garance nevztahuje a že stačí velmi málo aby tato v telefonu nastala - stačí několik kapek vody. Já jsem ale přístroj nosil neustále v pouzdře, nikdy přímo na těle a nebyl nikdy vystaven žádným agresivním vlivům. Jsem přesvědčený, že oxidace už nastávají ve výrobních podnicích, kdy jsou při pájení používány chemikálie, které nejsou z desek odstraňovány a poté nastávají oxidační procesy, které se někdy méně , někdy více na jednotlivých přístrojích projevují, což je ale výrobní vada.
Mobilní telefon Samsung s5611, IMEI 359158058990832
Protože už k tomuto výrobku a i značne nemám žádnou důvěru požaduji zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s důvody zamítnutí reklamace nesouhlasí, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Není-li reklamace mobilního telefonu uznána s poukazem na oxidaci, spotřebitel by v prvé řadě měl požádat prodejce či servis o fotodokumentaci. Pokud ji nechtějí poskytnout, nebo na fotografiích není žádné poškození zjevné, je vhodné vyhledat znalce. Ten totiž dokáže odhalit přímou souvislost mezi reklamovanou vadou a vniknutím kapaliny. Někteří z nich jsou navíc ochotni za minimální poplatek podle fotografií posoudit případ z hlediska budoucí možné úspěšnosti posudku.
Společnost DATIX, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.