Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#68871Neodškodnení za zrušený let a nezaopatření cestujících na letišti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2023, před rokem

Jan Procák

Znění stížnosti

Se společností SW jsme dne 30.6.2023 měli kolem 15:50 odletět ze Zakynthosu do Ostravy. Letadlo kterým jsme měli odlětět ale mělo dle tel.operátorky SW ,,blíže nespecifikovanou poruchu,, ( porucha motoru ) a nebylo možné s ním odletět. Nikdo nám nepředával informace co se děje a bude dít a až kolem sedmé večer jsme se konečně dozveděli, že nás rozvezou do hotelů na přespání s tím, že další den v 11:00 máme být na letišti a společnost SW nám zajistila oběd. Po odbavení a čekání u GATE na odlet jsme se dozvěděli, že pro nás společnost opět nic nepřipravila, že si máme nakoupit občerstvení za vlastní a společnost nám to pak proplatí. Do Ostravy jsme se dostali se zpožděním přesahující 22hodin. K mému požadavku na odškodnení se stále nidko nevyjádřil.


Produkt

let QS1319


Požadované řešení

Odškodnění 5členné rodiny + proplacení občerstevní za dva dny ( 30.6. 15:50 - 19:00 a 1.7. 11:00 - 15:00 ), které jsme museli přečkat na GATE.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2023 07:31, před rokem

Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.

Podle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo.

Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 tohoto nařízení, kde je uvedeno, že cestující má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky, přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst.

V toto případě se domníváme, že byla zvolena druhá možnost, a tedy přesměrování za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení.

Mimo to platí, že podle čl. 9 má být cestujícím nabídnuta strava a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době, v případě přesměrování pak také ubytování v hotelu, pokud se pobyt na jednu noc nebo více nocí stane nezbytným a také přeprava mezi letištěm a místem ubytování.

Podle čl. 5 odst. 1 písm. c) mají cestující též právo na náhradu škody od provozujícího leteckého dopravce, jestliže nejsou o zrušení informováni ve lhůtách stanovených v tomto písmeni. Pokud byl let o délce nejvýše 1500 kilometrů, je náhrada škody stanovena na 250 EUR, v případě letu delším než 1500 kilometrů je náhrada škody stanovena na 400 EUR.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Formulář stížnosti, který spotřebitel může vyplnit a zaslat danému zprostředkovateli lze nalézt na stránkách Úřadu pro civilní letectví (zde: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/).

Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 12:58, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 16:44, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.