Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1/5 2015 jsem na webu společnosti objednala kojenecké oblečení za 3434 Kč a zároveň jej zaplatila kartou online.
Tato platba se na mém výpisu z účtu objevila jako úspěšně odchozí k násl. pracovnímu dni, ovšem zcela nepochopitelně ve výši 3680.77 Kč (pp. v důsledku konverze na Euro). Na něco takového jsem žádným způsobem nebyla upozorněna předem.
Uplynul měsíc aniž bych obdržela zboží či jakékoli vysvětlení, proč došlo ke zdržení. V klientské sekci na stránkách prodejce je moje objednávka evidována jako nezaplacená (!).
Poslala jsem celkem tři slušně formulované emaily s dotazy co se děje, poslední obsahoval žádost o okamžité storno objednávky a vrácení peněz. Nedostalo se mi žádné odpovědi, telefonní kontakt uvedený na webu je nefunkční.
Bohužel, teprve spolu s nástupem obav mě napadlo vyhledat nějaké recenze na tento e-shop; jsou v drtivé většině negativní (heureka.cz), řada zákazníků popisuje podobnou zkušenost.
Obchodník prodává vánoční osvětlení a textilní výrobky z přírodních tkanin v bio kvalitě - ty jsem chtěla zakoupit.
Prosím o vrácení peněz v plné výši.
Nepovažuji již tento obchod a tedy ani zboží z něj za hodné důvěry, u miminkovského oblečení se navíc rychle zkracuje doba jeho použitelnosti.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka zaplatila za zboží bezhotovostním převodem (kartou on-line), mělo by být nejprve ověřeno, zda při zadávání platebních pokynů nedošlo k pochybení, popřípadě se může stát, že dojde i k pochybení na straně banky odesílatele platby nebo banky příjemce. Reagujeme tímto na poznámku spotřebitelky v popisu stížnosti, že v klientské sekci na stránkách prodejce je její objednávka evidovaná jako nezaplacená, rovněž i vzhledem k navýšení odchozí platby v důsledku konverze na Euro.
V případě, že zaplacené zboží spotřebitelka neobdrží, má možnost požádat svou banku o provedení tzv. chargebacku, tedy vrácení platby zpět na účet. České banky tuto operaci poměrně vstřícně provádějí, ačkoliv k tomu nejsou povinny zákonem. To platí pouze pro platby kartou na internetu v zájmu zvýšené ochrany kupujícího
Pokud však byla platební transakce zadána v souladu s obdrženými pokyny k platbě při objednávce zboží a částka byla připsána na účet prodejce, má podnikatel povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží a je-li tímto způsobem poškozených více osob (způsobená škoda se sčítá), může se jednat i o trestný čin, případně přestupek. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.