Společnost


Ing. Vladimír Hodina

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#68890Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2023, před rokem

Hana Szotkowská

Znění stížnosti

V roce 2019 jsem zakoupila matraci Elis. V záruční době jsem reklamovala, ptž byla proležená. Žádala jsem výměnu/vrácení peněz.
Firma vyměnila celé jádro matrace za nové v 2021, pouze obal zůstal stejný. Do rekl. formuláře zapsali, že šlo o opravu, i když vyměnili celý vnitřek matrace za nový. Teď po roce a půl se situace opakuje, matrace je proleželá, ale reklamační oddělení neuznalo reklamaci nového jádra.
Dle popisu se sendvičová matrace Elis skládá ze dvou vrstev a obalu. Oprava jako taková tedy nebyla možná. Vrstvy (vnitřek matrace) byly po první reklamaci uplně nové.
Podotýkám, že k nosnosti matrace (120 kg) jsem se ani nepřiblížila.
Dle jejich zamítnutí se záruční doba prodlužuje pouze o dobu, kdy byla matrace v procesu reklamace, čili měsíc. To ale znamená, že jsem na nové jádro (celou vnitřní část matrace bez obalu) dostala pouze záruku 1 měsíc.
S vyřízením naprosto nesouhlasím a stav matrace se nadále zhoršuje na obou stranách (matrace se dá používat oboustraně, na obou místech na spaní - matrace má 180 x 200 cm)
Na odpověď teď čekám týden, dovolala jsem se 2x pouze specialistovi prodeje.


Produkt

Matrace ELIS 180x200, sendvičová, počet zón 5, nosnost 120 kg, výška matrace 18cm


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2023 10:13, před rokem

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.

Uplatněním nároků z vadného plnění v rámci reklamačního řízení se zákonná záruční doba staví, nikoli přerušuje. Tento závěr vyplývá z rozsudku Nejvyššího soudu (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) a lze to dovodit i z § 1922 odst. 2 občanského zákoníku. To znamená, že zákonná záruční doba se zastaví v momentě, kdy byla spotřebitelem v rámci reklamačního řízení uplatněna práva z vadného plnění, přičemž reklamace byla přijata. To má za následek zejm. to, že po vrácení výrobku z reklamačního řízení běží zákonná záruční doba nikoliv znovu od počátku, ale od momentu, kdy skončila – tedy od momentu uplatnění práva z vadného plnění.

V tomto případě by tedy spotřebitelka musela prokázat, že se opětovná vada matrace projevila již během prvních dvou let od převzetí s přičtením doby, po kterou byla matrace v reklamačním řízení.

Pokud by se tuto skutečnost podařilo prokázat, mohla by spotřebitelka v rámci reklamačního řízení požadovat mimo jiné i odstoupení od kupní smlouvy.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.7.2023 10:49, před rokem

Dobrý den,

Zákonná povinnost z vadného plnění se váže k závazku prodávajícího zajistit, aby mohl kupující po určitou dobu ( u matrace Elis je záruka 2 roky ) věc bezvadně užívat, a neváže se tedy na věc samotnou. Doba k uplatnění práva z vady stanovená v § 2165 o. z. od převzetí, nezačíná běžet znovu, je-li zjednání nápravy vadného plnění provedeno formou výměny věci nebo její součásti. Zákonná povinnost z vadného plnění se totiž váže k závazku prodávajícího zajistit, aby mohl kupující po určitou dobu (dvaceti čtyř měsíců) věc bezvadně užívat, a neváže se tedy na věc samotnou.

Pokud vám tedy bylo vyměněno v záruční době jádro matrace, záruční doba se prodlužuje pouze o dobu trvání reklamace ( tj 30 dní ). Není tedy možné, aby od záruční výměny jádra matrace začala bežet nová dvouletá záruka.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.7.2023 09:02, před rokem


Hana Szotkowská

Hodnocení:

Komentář: Děkuji reklamačnímu oddělení firmy Intena, že mi takto vyšlo vstříc.