Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
po internetu jsem si zakoupil zakladni desku ASUS H97 PLUS a dne 28.5.2015 jsem si ji osobne vyzvedl ve vydejnim miste v Praze na Mustku. 29.5.2015 jsem provedl montaz desky. Pri instalaci desky jsem postupoval podle navodu od vyrobce. Protoze pri zapnuti PC nedoslo k nabehnuti ani do biosu a pouze vetraky fungovaly, rozhodl jsem se tuto desku reklamovat
30.5.2015 jsem nastivil reklamacni oddeleni v Praze v Hajich. Reklamacni technik prohledl desku a rekl mi, ze jsem si tu desku poskodil sam, protoze jsou tam poskozene piny na CPU socketu.
Ma argumentace byla ta, ze jsem postupoval presne podle navodu od vyrobce a nejsem si vedom zadneho meho pochybeni a zminil jsem, ze tu desku jsem mohl dostat uz poskozenou.
Odpoved od reklamacniho technika byla nasledovna:
- protoze jsem osobne prevzal desku, tak jsem si ji mel pri prevzeti zkontrolovat a protoze jsem ji nereklamoval okamzite, tak je to z pohledu CZC.cz brano jako fakt, ze ta deska byla v poradku
- dale mi bylo receno, ze se jedna o mechanicke poskozeni a reklamace nemuze byt uznana
- bylo mi doporuceno zajit za obchodnikem a taktez mi byla doporucena reklamace u vyrobce (pres CZC.cz) s tim, ze mam malou sanci na uznani (odhad reklamacniho technika byl 30 procent)
Odpoved od obchodika
- v podstate to same s tim, ze je to moje chyba a ze s tim nic neudelaji a nedavaji mi sanci na uspech s reklamaci
- dale byla zminena moznost si promluvit s vedoucim v prubehu tydne
V teto situaci jsem se rozhodl zakoupit stejnou novou desku. Obchodnik mi ukazal tu desku a spolu jsme zkontrolovy piny CPU patice
Pri instalici desky a CPU jsem postupoval stejnym zpusobem podle navodu. PC nabehlo bez problemu a bezi uz den bez chyby. Na zaklade teto zkusenosti a po prekontrolovani poskozeni pinu predesle desky musim nesouhlasit s tim, ze takto fatalne poskozene piny CPU patice vznikly pri montazi CPU.
Pri znovu prekontrovalani navodu jsem nenasel konkretni instrukce jak maji neposkozene piny CPU patice vypadat a jak je zkontrolovat. Tuto zkusenost jsem ziskal az od reklamacniho technika
Nesouhlasi s tvrzenim ze:
- pri objednani produktu pres e-shop a jeho fyzickem prevzetim na vydejnim miste je produkt bran jako vydany bez vady a je plne funkcni
- jakekoliv mechanicke poskozeni zakladni desky nelze uznat a takova reklamace ma mizivou sanci na uspech u vyrobce
Pokud bych akceptval takove tvrzeni, pak by zadne mechanicke poskozeni neslo reklamovat a s tim nemohu souhlasit
Reklamace probehla pouze ustne
Zakladni deska ASUS H97 Plus
Vraceni penez a nebo sleva ve vyssi zakoupeneho produktu na dalsi nakup
|
Tweet |
Od smluv uzavíraných na dálku může spotřebitel dostoupit do 14 dnů bez udání důvodu. V případě, že by spotřebitel věc sám poškodil, např. by spadla a rozbila se, nebo by s ní nakládal jinak, než je nezbytně nutné k ověření si jejích vlastností, může prodejce požadovat náhradu. Spotřebitel totiž odpovídá za snížení hodnoty věci. Tím však není myšleno poškození obalu nebo vyzkoušení věci.
Pokud se na věci projevila vada, nemusí spotřebitel věc reklamovat, ale může ve 14 dnech odstoupit od smlouvy. Totéž může učinit, pokud věc již přišla poškozená. Obvyklá ustanovení smluvních podmínek o tom, že v takovém případě je spotřebitel povinen věc zkontrolovat a o případném poškození prodejce do několika hodin informovat, jsou bez právního významu. Doporučujeme odstoupit od smlouvy a prodejci oznámit neúčinnost tohoto ustanovení, spotřebitel totiž nemá povinnost věc při převzetí kontrolovat a vady, které má věc v okamžiku převzetí, může namítat až 24 měsíců, kdy se v prvních šesti měsících vadnost předpokládá.
Dobrý den pane Bartosiku.
Jak sám uvádíte, provedl jste montáž desky a až poté jste zjistil , že piny jsou poškozené. Odborné montáži vždy přechází kontrola , při které se kontroluje stav komponent až poté se teprve montuje/ osazuje dalšími komponenty (předejde se tak možnému poškození ostatních komponent při zkratu). Mechanické poškození patic neodbornou montáží je velice časté vzhledem jejich konstrukci a bohužel se ve většině případů se jedná o fatální poškození.
Dobry den,
v ceskem navodu se neuvadi zadny pozadavek na kontrolu PINu CPU socketu. V anglickem manualu se tato poznamka nachazi, ale neni tam uvedena instrukce jakym zpusobem se maji tyto PINy kontrolovat a neni tam zadny popis nebo obrazek neposkozenych PINu. Z techto duvodu jsem nebyl schopen prekontrolovat PINy CPU socketu a urcit jejich poskozeni nebo ne. Poskozeni bylo identifikovano vasim technikem.
Dale, pri montazi jsem postupoval podle navodu od vyrobce a jsem si jist, ze jsem tyto PINy neposkodil a deska byla dodana poskozena
Na zaklade vyjadreni od dTestu vyuziji moznosti od odstoupeni od smlouvy. Nesouhlasim s tim, aby za dodavatelskou (ne)kvalitu odpovidal zakaznik
S pozdravem
Miloslav
Při odstoupení od smlouvy spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. U běžného spotřebitele nelze předpokládat takovou úroveň technické odbornosti, aby byl schopen rozeznat vadné součástky elektroniky pouhým pohledem. Pokud je běžné, že montáž výrobku provádí sám spotřebitel po převzetí, a pokud spotřebitel při vyzkoušení zboží postupoval v souladu s návodem dodaným prodejcem, nenese odpovědnost za poškození dalších komponent v důsledku montáže.
Dobrý den.
Běžný spotřebitel bez praxe a dostatečných znalostí by neměl provádět montáž komponent. Za zákazníkovu neodbornou montáž neneseme žádnou zodpovědnost. Co se týká odstoupení od kupní smlouvy, tato možnost zde samozřejmě je ale částka bude razantně snížena za fatální poškození desky při montáži.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
V tomto případě bude zřejmě záležet na tom, zda byl spotřebitel dostatečně informován o skutečnosti, že výrobek vyžaduje odbornou montáž a nelze ji proto provádět pouze podle přiloženého návodu bez dalších technických znalostí.
Dobry den,
zkusenosti s montazi CPU do zakladni desky mam
Navod neobsahu zadnou formulaci, ktera by poukazoval na nutnost absolvovani nejakeho skoleni nebo nutnosti nejakeho certifikatu. Deska se volne prodava na trhu bez jakehokoliv omezeni.
Neexistuje zadny dukaz, ze deska byla dodana bez poskozeni.
Neexistuje zadny dukaz, ze deska byla poskozena pri montazi podle navodu
Navod neobsahuje zadny formulaci, ktera by rikala, ze desku lze poskodit montazi podne navodu
Zakladni desku jsem vratil czc.cz a odstoupil jsem od smlouvy. czc.cz odmitlo vratil penize
S pozdravem
Miloslav Bartosik
Společnost CZC.cz s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Dobry den,
tohoto pripadu se ujal vedouci pobocky (nezavisle na faktu, ze jsem ho informoval o spolupraci s dTestem o teto komunikaci) kde jsem vracel zakladni desku na zaklade Vaseho doporuceni. Zakladni deska byla odeslana k vyrobci na reklamaci a reklamace byla uznana. Diky serioznimu pristupu vedouciho prodejny jsem vracene penize pouzil na nakup jineho produktu
Prestoze tento pripad dopadl dobre, porad tady zustava fakt, ze zakaznik pri zakoupi produktu nema moznost posoudit kvalitu koupeneho produktu a pokud se nejaka vada produktu projevi pri jeho zapojeni, je to brano jako jeho chyba a velice slozite se domaha napravy.
Dale je potreba rici, ze uspesna reklamace je spise dilem nehody nez nastaveneho systemu, ktery by chranil kupijiho. Z predesle komunikace je jasne, ze prodejce zamita automaticky jakoukoliv reklamaci tohoto typu produktu
S pozdravem
Miloslav Bartosik
Vzhledem k tomu, že je zřejmé, že se spor podařilo vyřešit dohodou, stížnost uzavíráme.