Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68902Vrácení peněz Rhodos

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2023, před rokem

Libor Slapnička

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám prosím dotaz,jak postupovat.3.8.máme odletět na Rhodos do nejvíce postižené oblasti Lardos na jihovýchodě ostrova,chtěli jsme odstoupit od smlouvy a vrátit plné storno neboť jsme měli informaci,že blízko hotelu hoří.CK Blue Style nám,ale neustále píše,že nemáme nárok na vrácení plné výše 47000Kč a nabídla nám pouze 9000Kč.CK vyčkává zda se situace v místě uklidní,přesto mi už se zájezdu účastnit nechceme neboť máme malé dítě a nechceme riskovat bezpečnost.Zkoušel jsem zájezd jakkoliv reklamovat na vadu zájezdu,ale bez úspěchu.
Děkuji za radu


Požadované řešení

Vrácení storna v plné výši za zájezd z důvodu neočekávané situace požár.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2023 11:01, před rokem

V tomto případě záleží, o jakou oblast se jedná. Pokud se jedná o oblast, která je požáry přímo zasažena, pak se jedná o mimořádnou a nevyhnutelnou okolnost, která má významný dopad na poskytování zájezdu. V takovém případě má spotřebitel podle § 2535 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, pokud zájezd nezruší sama cestovní kancelář. Spotřebitel tedy má právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nemá však právo na náhradu škody.

Pokud by se nejednalo o oblast přímo zasaženou požáry, nemohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného, protože mimořádná okolnost musí nastat přímo v místě určení cesty nebo jeho bezprostředním okolí. I v takovém případě by však spotřebitel mohl smlouvu zrušit, musel by však zaplatit stornopoplatek, který svou výší odpovídá obchodním podmínkám společnosti.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 13:07, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2023 14:45, před rokem

Společnost, ač o případu informována, neprojevila doposud i přes vyzvání zájem se ke stížnosti jakkoliv vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost bez dalšího uzavřít.

Spotřebitel se může obrátit dále na Českou obchodní inspekci (odkaz v našem prvním vyjádření), případně na civilní soud (za tímto účelem je nejvhodnější využít služeb advokáta - www.dtest.cz/advokati).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.