Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V rámci mého životního a úrazového pojištění mi bylo zamítnuto plnění z pojistné události hospitalizace a pracovní neschopnosti. Pojistná smlouva byla uzavřena 8.7.2022, k prvotnímu záchytu onemocnění došlo 9.11.2022 s doporučením operace, která proběhla 2.2.2023 a následovala pracovní neschopnost. K zamítnutí plnění došlo na základě nepravdivé informace od praktického lékaře, který tvrdil, že do 7.7.2022 již probíhaly konzultace nemoci, tuto skutečnost později však popřel a pravdivě uvedl, že se jednalo o první zachycení nemoci. Potvrzení o prvotním zachycení nemoci mám také od odborného lékaře, který 9.11.2022 navrhl operativní řešení.
Po zamítnutí plnění jsem se spojila s ČSOB pojišťovnou a situaci řešila s přidělenou p. likvidátorkou po dlouhé emailové komunikaci a doložení dalších dokladů, které si paní likvidátorka vyžádala přislíbila, že se na danou záležitost cituji "ještě podívá", avšak k tomu již nedošlo. 12.6.2023 jsem tedy podala stížnost a po její urgenci mi bylo dnes 26.7. 2023 potvrzen závěr pojišťovny, s kterým nemohu souhlasit, neboť se jedná o prvotní záchyt onemocnění a nejde tedy o výluku.
Životní a úrazové pojištění Náš život
Požaduji vyplatit pojistné plnění, na které mám nárok.
|
Tweet |
Podle čl. 4 odst. 1 obchodních podmínek společnosti týkajících se pojištění pro případ pracovní neschopnosti je pojistnou událostí pracovní neschopnost pojištěného, k níž došlo v době trvání pojištění a jejíž délka dosáhla alespoň v pojistné smlouvě sjednaného dne plnění.
Podle čl. 7 však pojistné plnění nebude poskytnuto v případě pracovní neschopnosti pojištěného vzniklé následkem nemoci nebo úrazu, které byly diagnostikovány nebo léčeny během 2 let předcházejících počátku pojištění. To platí po dobu prvních 2 let od počátku pojištění.
Článek 8 stanovuje pojištěnému povinnost oznámit vznik pracovní neschopnosti pojistiteli bez zbytečného odkladu, přičemž tuto skutečnost je nutné doložit.
Pokud tedy byly splněny veškeré podmínky pro vyplacení pojistného plnění a zároveň se nejedná o výjimku, na kterou se pojištění nevztahuje, mělo by být pojistné plnění spotřebiteli vyplaceno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů. V případě sporu týkajícího se životního pojištění je možné se obrátit na Finančního arbitra, www.financniarbitr.cz. Spory z úrazového pojištění a pojištění pro případ nemoci řeší Česká obchodní inspekce, www.coi.cz a Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., www.ombudsmancap.cz.
Vážení,
odpověď na stížnost z důvodu ochrany osobních údajů obdrží přímo klient na adresu, kterou u jeho pojistné smlouvy evidujeme.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Irena Ludvíčková
manažer řešení stížností
Odbor podpory a správy pojištění
________________________________________
ČSOB Pojišťovna, a.s., člen holdingu ČSOB
Masarykovo náměstí 1458, 530 02 Pardubice
e-mail: irena.ludvickova@csobpoj.cz
infolinka: 466 100 777
www.csobpoj.cz
________________________________________
Pokud tato zpráva není určena pro Vás, dejte nám to prosím ihned vědět
a e-mail smažte. Více o důvěrných informacích najdete ZDE
________________________________________
Děkujeme společnosti za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a případně informovat o vývoji stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.