Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
9.12.2022 mi zemřela matka. Dne 7.1.2023 došlo, po doložení všech dokumentů, k ukončení všech poskytovaných služeb od O2. Pro případné nedoplatky jsem zadal své kontaktní údaje. Dne 20.7.23 (7 měsíců po smrti matky) přišla na její adresu "Výzva k okamžité úhrad" od firmy Intrum na částku 1082.91 Kč (zvýšená o 363,- Kč za náklady spojené s vymáháním).Této firmě jsem zaslal doklady a nic (to řešit nebudu). Společnost O2 mě nikdy a nijak neinformovala o dlužné částce, kterou bych okamžitě zaplatil.-Všechny faktury byly placeny přes SIPO, které bylo aktivní do 20.1.2023. Domníval jsem se, že úmrtím dojde ke zrušení účtu "Moje O2".Účet je stále AKTIVNÍ, poslední pohyb ze strany O2 byl v březnu 2023. Faktura je za období po smrti. Částku jsem zaplatil. Kontaktoval jsem zákaznickou linku, kde se ochotná paní snažila, ale výsledek byl ten, že si mám podat písemnou reklamaci, emailový kontakt není dosažitelný.
Pevná linka, mobilní služby, internet.
případné vrácení peněz, omluva ze strany O2. Zrušení účtu zemřelé v Moje O2.
|
Tweet |
Situace úmrtí spotřebitele není zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích nijak řešena. Všeobecné obchodní podmínky poskytování služeb O2 však v bodu 11.13. nadepsaném Úmrtí spotřebitele uvádějí: Úmrtím spotřebitele bude smlouva ukončena. Úmrtí je třeba věrohodně doložit. Dohodne-li se oprávněný dědic s O2 na užívání služeb, případně využívá-li aktivně služby i po smrti, přechází tím na něj účastnický vztah k dané službě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den,
velice nás mrzí, že řešíte tuto smutnou situaci.
V případě, kdy dojde k úmrtí majitele služeb, jsou pohledávky zastaveny k datu nahlášení úmrtí a doložení potřebných dokladů. Předali jsme žádost na oddělení pohledávek, které Vás bude kontaktovat pro vysvětlení a dořešení pohledávek na zemřelou osobu.
Účet v MojeO2 zůstává nadále aktivní, nedochází k jeho automatickému zrušení. Jako pozůstalý můžete požádat o anonymizaci přes e-mail poverenec@o2.cz. Prosíme však o strpení, reakce může chvíli trvat,
Věříme, že po kontaktu kolegů z oddělení pohledávek se situace vyjasní.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, reakce na odpověď společnosti O2
a) samozřejmě vím, citace: "V případě, kdy dojde k úmrtí majitele služeb, jsou pohledávky zastaveny k datu nahlášení úmrtí a doložení potřebných dokladů" Proto jsem zadal při výpovědi kontakt na sebe.
b) podstatné je, že z O2 nepřišla žádná informace o dlužné částce, ozvala se až firma Intrum (+363,-Kč). Navíc bylo byla možnost stáhnout částku přes SIPO, aktivní do 20.1.2023
c) informace o tom, "že je třeba požádat o anonymizaci přes e-mail poverenec@o2.cz" rovněž nepadla.
d) poslední pohyb na účtu byl ze strany O2 v březnu 2023 - otázka nezodpovězena.
e) to, že jsem zaplatil, byla dobrá vůle z mé strany. Dědické řízení ukončeno bez ustanovení dědice (majetek nepatrné hodnoty).
Odpověď, Jakub Kreuziger, Guru pro Social Media, O2 je jen obecná, neřešící problém. Proto, ač to nerad říkám, platí původní požadované řešení. S pozdravem, JP
Dobrý den,
jelikož nejste kontaktní osobou u účtu zemřelé majitelky služeb, nelze Vám sdělit bližší informace touto formou. Proto byl předán požadavek na oddělení pohledávek, které se v těchto případech má možnost s pozůstalým spojit a sdělit potřebné informace k účtování, případně zamezit dalšímu účtování/vymáhání.
Dle informace z oddělení pohledávek Vám byly veškeré informace sděleny telefonicky a současně zaslány e-mailem na Vaší adresu.
Věříme, že se situace vyřešila k Vaší spokojenosti.
Přijměte naši omluvu za možné komplikace.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, děkuji Vám za vyřešení. Předchozí zpráva Guru pro Social Media, O2 Jakuba Kreuzigera je sice "opět mimo mísu". Kontaktní odobou jsem dle odd.pohledávek byl, ale došlo ze strany O2 k chybě. To není už teď relevantní. Stížnost byla dořešená k oboustranné dpokojenosti. Sice zbytečně komplikovaně, ale uveřejnění pomohlo. Ještě jednou Vám děkuji. JP.
Dobrý den,
jsme rádi, že došlo k vyřešení situace k Vaší spokojenosti.
Chápání kontaktních osob je rozdílné. Pro oddělení pohledávek jste kontaktní osobou v tom smyslu, že jste nahlásil na prodejně úmrtí majitelky služeb a doložil úmrtní list. Tím krokem jste potvrdil, že s Vámi může toto oddělení v rámci řešení pohledávek komunikovat.
Pro standardní komunikaci se zákaznickou podporou kontaktní osoba nejste, jelikož byste jako takový musel být systémově veden přímo v sekci Přístupy v MojeO2, kde nejste. Proto jsme s Vámi nemohli detailně komunikovat ihned, ale muselo dojít k tomuto procesu vyřešení požadavku.
Ještě jednou se za možné komplikace omlouváme a považujeme případ za uzavřený.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, už jsem nechtěl reagovat, ale odvádĕní pozornosti ze strany Jakuba Kreuzigera
Guru pro Social Media je až neslýchanė. Nejde vůbec o tzv. Kontaktní osobu. Jde o to, že na zákaznické lince se paní snažila, bohužel nic. Kontaktní emailová adresa O2 není. Paní ze správy pohledávek přiznala chybu při ukončení atd. atd. To nemá smysl, ještě jednou děkuji a stížnost považuji za ukončenou. JP.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.