Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U výše jmenované společnosti jsem zakoupila boty zn. Rieker dne 23.1.2015 v kamenné prodejně v Praze 8 - Bohnicích. Již dne 10. 4. 2015 jsem obuv reklamovala, neboť se mi vydřela podšívka na patě. Reklamace mi byla po měsíci zamítnuta způsobem, který mi vyrazil dech. Prodavačka mi dala vyjádření, kde mne nepřímo osočili, že jsem si boty záměrně poškodila. Na vyjádření reklamačního oddělení chybí číslo reklamace,které se vyjádření týká,jméno osoby, která reklamaci posuzovala, datum, kdy byla reklamace vyřízena. Prodavačka byla arogantní a odmítla se mnou zamítnutou reklamaci jakkoliv řešit.
Zimní dámská obuv Rieker 54242-14
Oprava nebo výměna za nové boty.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem, a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.