Společnost


Tomáš Kala

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68920Nedokončená smlouva o dílo při zaplacení celé smluvní částky, nedodržování stavebních postupů, nevydání faktur, odcizený materiál

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 20 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2023, před rokem

Miloslav Kulhánek

Znění stížnosti

S firmou p.Kaly byla 13.7.2022 sjednána SOD na rekonstrukci fasády RD, vč.klempířských prací, materiálu a demontáže původní krytiny a polykarb.přístřešku. Během demontáže firma poničila polykarb.desky a nové vchodové dveře.
Během průběhu prací firma navýšila cenu o 60 %
Během prací nebyly dodrženy technologické postupy - kotvení izolačních desek, chybějící zakládací lišty, montáž okapových svodů, špatně osazené okenní parapety atd.
Firma inkasovala 100% smluvní ceny, nebyla vydána ani jedna faktura s neustálými výmluvami na účetní.
Dílo nebylo dokončeno, chybí část okapových žlabů a svodů, části izolace a natažené fasády, parapety jsou znečištěné od omítky.
Firma požadovala stále další peníze nad rámec smlouvy, při neakceptaci sbalili nářadí, odcizili část původní okapových žlabů, prodlužovací kabel a odjeli.
Od té doby nereaguje.


Požadované řešení

1.Finanční kompenzace
2.Minimálně dokončení nahlášené pojistné události na poškozené vchodové dveře a polykarbonátový přístřešek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2023 13:22, před rokem

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Co se týče zvyšování ceny, záleží, jakým způsobem byla cena stanovena.

Pokud byla cena určena odhadem:
Podle § 2612 platí, že zjistí-li zhotovitel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to objednateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny.

Objednatel v takovém případě může od smlouvy odstoupit. Poměrnou část původně určené ceny zhotoviteli zaplatí, má-li z částečného plnění zhotovitele prospěch. Neodstoupí-li objednatel od smlouvy bez zbytečného odkladu po doručení oznámení o vyšší ceně, platí, že se zvýšením ceny souhlasí.

Pokud byla cena určena pevnou částkou nebo rozpočtem:
V § 2620 je uvedeno, že pokud je cena ujednána pevnou částkou, nebo odkazem na rozpočet, který je součástí smlouvy nebo byl objednateli sdělen zhotovitelem do uzavření smlouvy, nemůže ani objednatel ani zhotovitel žádat změnu ceny proto, že si dílo vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno. Nastane-li však zcela mimořádná nepředvídatelná okolnost, která dokončení díla podstatně ztěžuje, může soud podle svého uvážení rozhodnout o spravedlivém zvýšení ceny za dílo, anebo o zrušení smlouvy.

Náhrada škody:
Podle § 2913 nahradí vzniklou škodu strana, která porušila povinnost ze smlouvy. § 2914 říká, že při použití zmocněnce, zaměstnance nebo jiného pomocníka, nahradí smluvní strana škodu jím způsobenou stejně, jako by ji způsobila sama. Škoda se nahrazuje primárně uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 13:13, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 16:57, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.