Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den, nechala jsem si poslat balíček společností PPL , zásilka *** za 3800 Kč a měla jsem pouze hotovost 4000 Kč, řidič mi několikrát zopakoval, že ve smluvních podmínkách je možnost pouze platby kartou, přetože jsem opopnovala, naprosto ho moje situace s hotovostí nezajímala, 200 Kč prostě nemá a nazdar, pokud chci balíček nechá mi ho ve výdejním místě. Za tuto službu si platím ? S PPL končím.
Chci, aby si veřejnost udělala obrázek o této společnosti.
|
Tweet |
Na stránkách společnosti je uvedeno, že balík může spotřebitel uhradit na dobírku nejen v hotovosti, ale i platební kartou. Tato služba není pro příjemce zpoplatněna. Platit je možné všemi běžnými platebními kartami vydanými v České republice.
Pokud spotřebitelka zvolila platbu v hotovosti při převzetí, měl by mít řidič u sebe alespoň nějakou hotovost pro případ rozměnění. Zákon o oběhu bankovek a mincí stanovuje povinnost každému přijímat tuzemské peníze, avšak nelze učinit závěr, že prodejce musí být vždy schopen v rámci zaplacení zboží vrátit hotovost na jakoukoliv bankovku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.