Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den.
Dne 7.7.23 jsme cestovali vlakem Regiojet na trase Olomouc-Žilina. V době možnosti storna jízdenek v aplikaci oznamovali zpoždění 30min.Pote to šlo postupně rychle nahoru, až 3h.Duvodem byla údajně technická porucha na voze. Po 2h čekání jsme se narychlo rozhodli pro zakoupení jízdenek u ČD, absolvování cesty s touto společnosti a vyřešení situace s Regiojetem po příjezdu na Slovensko. Náhradní jízdenky jsem bohužel po příjezdu vyhodil. Po kontaktování společnosti Regiojet nám bylo sděleno, že pokud nedodame náhradní jízdenky, na žádnou kompenzaci za obrovské zpoždění vlaku nemáme nárok. Studoval jsem poté jejich smluvní podmínky, hlavně sekci garance včasného příjezdu, kde uvádí při větším zpoždění vrácení 100% ceny jízdenky. Chtěl jsem prosím poradit, zda jednání společnosti Regiojet je v pořádku nebo mám nadále trvat na vrácení peněz za jízdenku.
Spoj Rj1003
Storno neprojete jízdenky a vrácení peněz
|
Tweet |
Výše kompenzace za zpoždění se odvíjí od doby zpoždění a od toho, zda bylo zpoždění zaviněné či nezaviněné dopravcem, tj. garance včasného příjezdu. Informaci o tom, zda zpoždění bylo zaviněné nebo nezaviněné by měl vždy podat vlakový personál – teamleader spoje. V tomto případě, kdy zpoždění vzniklo dle popisu z důvodu poruchy vozu společnosti RegioJet a.s., se jedná o zaviněné zpoždění, nikoliv o garanci včasného příjezdu (neboli o nezaviněné zpoždění dopravcem).
Domníváme se, že výši kompenzace lze určit přímo ze zpoždění vlaku, tedy k prokázání zpoždění není třeba předložit náhradní jízdenky. Dle smluvních přepravních podmínek u mezinárodní přepravy cestující však nemá nárok na odškodnění, pokud požádá o vracení jízdného, nebo je o zpoždění informován dříve, než koupí přepravní doklad, nebo zůstane-li zpoždění vzhledem k pokračování jiným dopravním spojem nebo přesměrování menší než 60 minut.
Není-li služba ve sjednané kvalitě poskytnuta, doporučujeme spotřebiteli, aby dle článku XIV smluvních přepravních podmínek společnosti RegioJet a.s. uplatnil reklamaci. Reklamace z přepravy cestujících a zavazadel se podávají písemně na adresu sídla dopravce: STUDENT AGENCY, Dům pánů z Lipé, Náměstí Svobody 86/17, 602 00 Brno, telefonicky na čísle: 420 539 000 146, e-mailem: reditel@regiojet.cz, nebo osobně na jakékoliv pobočce STUDENT AGENCY/RegioJet. Reklamaci lze podat do 1 roku po uskutečnění jízdy na výše uvedených kontaktech.
Reklamaci je možné uplatnit prostřednictvím formuláře na webové adrese: https://regiojet.cz/sluzby/vase-podnety.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.