Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den zakoupil jsem u společnosti AAA auto Dolní Chabry vůz land rover cca před 4mesici auto začli jezdit v nouzovém režimu cca po 10 dnech po nahlášení mi tvrdili že se to občas stane ať nechám chybu smazat a jezdit dál zda se projeví znovu po přistavení auta na reklamační AAA auto Dolní Chabry si vůz převzali na servis který tam byl cca 12 dní a po zavolání tvrdily jak autem jezdí testují a chyba se neprojevuje jelikož z autem nenajely ani kilometr nicméně auto mi dali jel sem stim 2km a auto bylo v nouzovém režimu jel sem stim do autorizovaného servisu land rover Dajbych Praha kde tedy udělali aktualizaci jednotek a zjistily že byl nelegální zásah do jednotky přičemž se nedá normální neautorizovaný servis ani zjistit uvedli že to není jejich chyba a přitom originální servis napsal že je to skrytá závada AAA mi nabídli kompenzaci 10 000 Kč přičemž nemohu souhlasit jelikož oprava je cca 200 000,- dle autorizovaného servisu co stim dělat dál děkuji
Land rover Discovery sport
Požadoval sem výměnu vozu nebo odstoupení od smlouvy a vrácení penez
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V uvedeném případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/podatelna/).
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje. Kontrolu tachometru, zjištění historie vozidla (zda se jedná o havarovaný vůz) a další služby lze využít u specializovaných společností před koupí vozidla a minimalizovat tak riziko zjištění závad po uzavření kupní smlouvy.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážený pane Ramachu,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Kolegové mne informovali, že jste ještě měl doložit zprávu servisu, že bylo manipulováno s ŘJ. Zprávu jste však nedoložil. Po opětovném prověření záležitosti tak společnost trvá na původním výsledku reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Veškerou dokumentaci jsem doložil s originál servisu land rover ke bylo jasně napsáno že v jednotce je neautorizovaný zásah v řj. Veškeré starosti s vozem už defakto s druhym od vás od února tohoto roku jsem měl auto dohromady 14 dní když sem chtěl kompenzaci 40 000kc aby mi to pokořilo částečně výdaje kůly vozu co byly způsobené tím že sem stim jezdil od servisu k servisu aby auto někdo opravil i tak mi to bylo opět po telefonu zamítnuto
Vážený pane Ramachu,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a informovali Vás o dalším možném postupu. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Tak si to prověřte znovu žádal jsem o vyplacení navrhované částky a do dnes nepřišla ani koruna!!!
Vážený pane Ramachu,
kolegové mne informovali, že jste požadoval vyšší částku. Pokud souhlasíte s částkou, která je uvedena v Protokolu, prosím dostavte se na pobočku věc dořešit, částka Vám pak bude vyplacena.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za reakce.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Odsouhlasil jsem cenu z protokolu a opět se vykrucujete a chcete podložit fakturu že servisu několik faktur jsem dodal už z land rover na obě auta co jsem od vás měl a ani jednu jste do dnes nezaplatily
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl potvrdit, že byla záležitost skutečně dořešena, případně aby mohl stížnost uzavřít.
Opětovně žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, příp. o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.