Společnost


Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68957Přemrštěná cena za otevření dveří a výměnu zámku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2023, před rokem

D. B.

Znění stížnosti

O všední den odpoledne jsem si zabouchl dveře od bytu v Praze s tím, že klíč zůstal zevnitř v zámku. V internetovém vyhledávači jsem našel službu zámečnické pohotovosti a zavolal jsem na uvedené číslo (když se teď zpětně na jejich stránky zpětně podívám, tak působí velmi pochybně, ale předtím jsem byl nepozorný...).

Za zhruba 50 minut dorazil technik. Téměř okamžitě po příchodu mi sdělil, že veškeré práce uhradí pojišťovna. Po prvním prohlédnutí dveří řekl, že dveře nebude možné otevřít bez zásahu do zámku a že jde o speciální zámek, který není lehké otevřít. Nejprve technik odhadl cenu práce na nějakých 6,5 tisíce. Ze začátku zkusil chvíli šperhákovat, což k ničemu nevedlo. Postupně nabaloval další úkony s tím, že to prý jinak nejde, pokud se chceme dostat dovnitř. Následně odřízl kování kolem vložky, otevřel dveře, starou vložku vyjmul a nainstaloval vložku novou.

Částky mimochodem uváděl bez DPH. A nakonec byla aplikována DPH sazba 21 %, přestože bych čekal 15 % (toho jsem si všiml později).

Celá akce trvala kolem 30 minut. Nakonec se cena vyšplhala na 18,5 tisíce. Tvrdil, že může přijmout pouze hotovost a že faktura přijde až po uhrazení.

Technik neustále opakoval, že není potřeba se bát a že tyto úkony bez problémů uhradí pojišťovna - samozřejmě tomu tak není, rozhodně ne v plné výši. Dle technika je výsledná částka adekvátní - "v Praze to je přece drahé".

Chování tedy bylo velmi neprofesionální, technik zneužívá neznalosti zákazníka v zoufalé situaci ve svůj prospěch. Ceny jsou strašné vysoké.


Produkt

Otevření nezamčených dveří, výměna vložky


Požadované řešení

Vrácení části peněz nebo alespoň snížení sazby DPH.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2023 09:41, před rokem

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o., Braunerova 563/7, 180 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Pokud by došlo k poškození dveří, bylo by pravděpodobně možné také požadovat náhradu škody. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Více ohledně této problematiky nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 13:27, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2024 17:00, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.