Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne 12.1.2015 jsem si v Otrokovické pobočce AAA auto koupil vůz Peugeot 308 1.6 VTI rok výroby 2008. Při koupi probíhalo vše naprosto bez problémů a zaměstnanci byli někdy až příliš ochotní. Vše se změnilo dne 11.05.2015, když jsem přijel s tím, že mám na vozidle závadu. Předtím než jsem jel na pobočku jsem si samozřejmě nechal zjistit závady abych mohl říct co se s vozidlem děje. Když jsem přijel na výše jmenovanou pobočku tak se mě ujal manažer prodejny. Vysvětlil jsem mu celou situaci a on se mě zeptal zda mám protokol, když jsem si nechal udělat diagnostiku. V momentě, když zjistil, že požadovaný protokol nemám tak odvětil s tím, že mi vozidlo bez protokolu na reklamaci vzít nemůže. Nicméně jsme šli k vozidlu a já mu řekl co se s vozidlem dělo ( 7.5.2015 se mi rozsvítila kontrolka autodiagnostický systém ale v pondělí 11.5.2015 kontrolka již nesvítila). Když jsem tvrdil, že mi automechanik řekl, že se jedná o závadu trvalou, začal mi vše vyvracet a ještě si zavolal kolegu abych asi podlehl jejich profesionalitě ( přece jsou to odborníci z oboru ). No ale já trval na své verzi a manažer prodejny na své a vozidlo nechtěl vzít na reklamaci bez protokolu z nezávislého servisu, který bych zaplatil a jak mi řekl peníze bych v prokázání reklamace nedostal. Po nějaké době jsem to nevydržel a řekl jsem mu že už to nebudeme řešit a že se poradím s právníkem. V tu chvíli otočil a šel se mnou protokol o reklamaci sepsat. Při sepisování se choval velice arogantně ale to je vedlejší. Po sepsání protokolu jsem si chtěl jít do automobilu pro osobní věcí, s tím, že jim tam automobil nechám ať se na něj mechanici podívají. Byl jsem ale dost překvapen, když vozidlo ani nechtěli vidět a nechali mě s ním odjet. Po několika dnech 20.5.2015 jsem se ale vydal do autorizovaného servisu abych pomohl situaci a nechal si vystavit protokol. Protokol mi byl vystaven okamžitě (ten byl ještě tentýž den odevzdán proti podpisu na pobočce) a objevilo se tam, že se jedná o závadu trvalou ( manažer jenom pohledem poznal, že to trvalá závada není). V servise neřekli zda závada na vozidle byla již v době koupě nebo ne ale řekli, že s největší pravděpodobností ano (opět v AAA asi zaměstnávají specialisty, kteří pouhým pohledem na automobil zjistí co zda je v pořádku či nikoliv). Dnes tj. 1.6.2015 jsem obdržel dopis s odmítnutím reklamace ve kterém je napsáno, že jsem byl seznámen se stavem vozu a s tím jsem souhlasil.
Děkuji
Oprava vozidla v autorizovaném servisu.
|
Tweet |
Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil, nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Nutný je předpoklad řádně uplatněné reklamace provedené u prodávajícího.
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.
Pokud by však prodávající trval na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, byla by nutná porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu z výše uvedených se jedná. Seznam soudních znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Dobrý den, setrváváme na našem stanovisku z 1.6.2015. Děkuji.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel již delší dobu nevyjádřil, žádáme jej o sdělení, v jaké fázi se nyní stížnost nachází.
Hodnocení:
Komentář: Po několika dnech co dTest přidal komentář se mi ozvali na mobilní telefon s tím, že mám podat odvolání proti rozhodnutí o reklamaci. To jsem udělal a do několika dní došlo vyjádření, že mám auto opravit na vlastní náklady a pokud bude vadné čidlo vačkové hřídele, tak mi to uhradí. Závadu jsem nechal opravit a dle servisu byly špatně připojená čidla což šlo určitě zjistit mechanikem AAA který auto prohlížel při odkupu, tudíž o této závadě museli vědět. Náklady jsem uhradil ze svého a naštěstí to nebyla tak závratná částka abych se o ní tahal s někým kdo nechce situaci vůbec řešit. Akorát se ukázalo to co mi každý tvrdil. U této společnosti už znovu nakupovat určitě nebudu.